treba biti na oprezu

Kibernetički stručnjaci savjetuju kako se obraniti od najnovije prijetnje koja vreba kroz Google Ads

Cyber kriminal sve je češća pojava
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
1/3
14.02.2023.
u 18:33

Nameće se zaključak da bi Google Ads trebao poboljšati sigurnost oko domena i web stranica koje propušta kroz svoju automaciju i korisnicima plasirati samo sigurne linkove. Međutim, to nije nimalo jednostavno.

Po specijaliziranim tehnološkom webovima pojavila se informacija kako iza downloadanja softwarea kroz Google vreba opasnost. Jer, inženjere su globalnog tehnološkog giganta uspjeli nadmudriti hackeri te su u Googleov ekosustav 'uvalili' malware. Tako su korisnici koji su preuzimali software od Googlea dolazili u opasnost da ih se žestoko 'spama' kroz Google Ads. Ovaj malware pogodio je tako velike svjetske etikete čijih se 'oglasa' pojavljivalo u neuobičajeno velikom broju. Riječ je bila o nizu malwarea poput AuroraStealer, IcedID, Meta Stealer, RedLine Stealer, Vidar, Formbook i Xloader. I taj malware dolazio je zamaskiran kao vjerodostojan način preuzimanja poznatih softwarea poput Adobe Readera, Gimpa, Microsoft Teamsa, OBS-a, Slacka, Tora i Thunderbirda. Prvi je puta slučaj dokumentirala hackerska grupa Spamhaus, a mi smo pitali o čemu se radi naše vrhunske stručnjake iz ReversingLabsa. Zloćudne aktivnosti i pokušaji napada putem platforme Google Ads nisu ništa novo, međutim u zadnje vrijeme se povećao njihov obujam i intenzitet, i treba biti na oprezu više nego inače, kažu u ReversingLabsu. O čemu se zapravo radi?

- Dva su faktora u igri. Infrastruktura Googleove oglašivačke platforme dopušta “novim” mrežnim domenama, primjerice nvidia-xxx.xxx.site, da se registriraju i postave svoje oglase na Google Ads. To je otkrila ekipa loših namjera i napravila servis za distribuciju malwarea, kroz koji se Google Ads može koristiti za plasiranje zlonamjernih softverskih paketa koji oponašaju neke od najpoznatijih i najtraženijih softverskih brendova današnjice. Zbog toga je povećan volumen malwarea koji dolazi preko novijih mrežnih domena koje pružaju uslugu downloada za Nvidia drivere, Mozilla Thunderbird instalere koji u sebi imaju malware. Ekipe loših namjera sada koriste taj servis i rentaju ga za distribuciju zloćudnog softvera u većoj količini. Ponekad za download koriste Google Drive i slične sajtove, kako bi izbjegli sigurnosne kontrole u browserima, rekao je viši potpredsjednik za tehnologiju u ReversingLabsu Igor Lasić.

U ReversingLabsu kažu i da ne čudi što je Google Ads na ovaj način zlorabljen za distribuciju većih količina malwarea.

- Kada pretražujete bilo koji pojam ili proizvod putem Googlea, prvi i najuočljiviji rezultat koji ćete dobiti većinom je plaćeni oglas plasiran putem platforme Google Ads. Većina tih oglasa je legitimna i klikom na njih korisnik će doći na web stranicu traženog servisa. Međutim, zbog odlične pozicije i vidljivosti, ti su oglasi istovremeno sjajan prostor za zloupotrebu. Dio korisnika interneta dobro razlikuje između organskih i plaćenih rezultata na tražilicama, a kod mnogih postoji i svijest o opasnostima malvertizininga. Ipak, dio korisničkih klikova uvijek završi na plaćenim oglasima, zahvaljujući njihovoj atraktivnoj poziciji. Zbog toga je ovakva tehnika napada jako učinkovita, komentirao je Damjan Čuljak, voditelj grupe timova u razvojnom centru ReversingLabsa u Zagrebu.

Damjan Čuljak
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Nameće se zaključak da bi Google Ads trebao poboljšati sigurnost oko domena i web stranica koje propušta kroz svoju automaciju i korisnicima plasirati samo sigurne linkove. Međutim, to nije nimalo jednostavno.

- Iako Google ulaže velike napore u suzbijanje ovog tipa napada, današnja tehnologija je omogućila da se napravi velik broj stranica u kratkom vremenu, te je gotovo nemoguće pravovremeno spriječiti pojavljivanje ovakvih zloćudnih oglasa. Zloćudni oglasi imitiraju stranice najpopularnijih softverskih brendova, kao što su VLC multimedia player za prikazivanje video sadržaja. I naprednijim korisnicima može se dogoditi da u trenutku nepažnje na ovaj način preuzmu softver s malicioznim komponentama, dodao je Čuljak.

Rizik od ovakve vrste napada može se smanjiti podešavanjem ad-blockera u pretraživaču. Po Lasićevim riječima, ovaj slučaj je još jedan podsjetnik korisnicima interneta da ne klikaju na nepoznate linkove, a pokazuje i da ne treba slijepo vjerovati oglašivačkim platformama, odnosno pretpostavljati da se kroz njih plasiraju samo sigurni i legitimni sadržaji.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije