Tržište automobila

Kolaps prodaje auta! U siječnju registriran svega 2601 primjerak

vw polo
Dalibor Urukalović/Pixsell
10.02.2010.
u 09:00

Nakon pada većeg od 50 posto 2009. i u siječnju dodatno je oslabljena prodaja vozila; Vodeći je Volkswagen sa 359 vozila, a slijede Opel sa 320, Peugeot sa 209 te Renault sa 206 jedinica.

Tržište novih osobnih automobila, ali i lakih komercijalnih vozila i dalje je u velikim problemima, a problematično je što na vidiku nema nikakvog oporavka.

Prvi mjesec prethodne godine bio je slabiji 42,55 posto u odnosu na godinu ranije, a sada je tu s registriranih svega 2601automobil dodatni pad od 37,52 posto. Tako je prethodni mjesec slabiji od istog prije dvije godine za 4645 vozila, odnosno više od 64 posto.

Chevrolet udvostručio
Neki su se prodavači snašli mnogo bolje od ostalih pa su tako uspjeli povisiti prodaju u odnosu na razdoblje prije godinu dana, a neki su pak uspjeli povisiti pak sami udio. Tako je vodeći Volkswagen ubilježio 359 vozila, samo 32 manje nego prethodne godine, i povisio udio sa 9,39 na 13,8 posto.

Drugo mjesto pripalo je Opelu sa 320, treće sa 209 Peugeotu, dok je četvrti Renault sa 206 vozila. Prodaju je gotovo udvostručio Chevrolet - koji je sa 104 stigao na 201 primjerak, a i Hyundai je napravio bolji rezultat. Količinski plus bilježe još Saab sa 10, i Porsche sa 2 vozila.

Čak pet marki ostvarilo je rezultate slabije više od 70 posto u odnosu na prošlogodišnji siječanj. Predvodnik je Mitsubishi koji je sa 13 pao na svega jednu registraciju (pad više od 92 posto), a to se donekle može opravdati i promjenom zastupnika.

Prati ga Alfa Romeo, koja je sa 21 primjerka pala na 4, a sličan pad u postotku, 80, imao je i Mercedes - sa 80 na 16 vozila. Gotovo dva postotka manje pala je Honda, sa 138 na 30 vozila, te je tu još Nissan sa 129 na 37 automobila.

Registracije je zabilježilo ukupno 36 različitih marki, a govorimo li o luksuznom segmentu, vodeći je BMW sa 66 registracija, a deset manje ima Audi.

Benzinski agregati imaju udio od 66,9 posto, a uvjerljivo najjača regija svakako je zagrebačka, kojoj pripada 954 vozila uz udio od 36,68 posto. Primorsko-goranskoj županiji pripala su 252 vozila, dok je sa 237 vozila na trećem mjestu Splitsko-dalmatinska županija.

Volkswagen vodeći
Ništa bolje nisu prošla niti laka gospodarska vozila koji su sa 425 pala na svega 202 primjerka. Sa 42 automobila i ovdje je vodeća pozicija pripala Volkaswagenu, dok 12 vozila manje ima drugoplasirani Renault.

Tek na trećoj poziciji je Citroën sa 28 vozila, dok je protekle godine bio vodeći sa 88 jedinica. Najtraženije LKV vozilo tijekom siječnja bio je Fiat Doblo sa 22 registracije, a svega jednu manje imao je VW Transporter.

Komentara 3

ZG
zg2012
10:03 10.02.2010.

To je onaj pad od 3% analitičar predviđaju? 37,5%? Teško da će pad potrošnje u siječnju biti ispod 10%...

UM
umag
10:20 10.02.2010.

nije ovo nikakav pad ljudima je napokon došlo iz guzice u glavu nije to ništa mnogi još nisu shvatili da nemogu trošiti više nego zarađuju , ova cifra od dvije tisuće i nešto automobila u jednom mijesecu je ogromna cifra da bi došli na normalu hrvatski maximum je 10 000 automobila godišnje

OB
-obrisani-
11:26 10.02.2010.

Ovo su več osnovna ali i zabrinjavajuča kretanja u osobnoj potrošnji na nivou društva. A ukupna smanjena potrošnja polako ali sigurno vodi u urušavanje poslovnih subjekata sa svim svojim pratećim negativnostima. Rezultat je to podcjenjenog rada i naknada rada. Gušiuši se opča potrošnja a to vodi u još dublju krizu ali ono najosnovnije u veču nezaposlenost. Auto je danas potreba a ne luksuz. Ako nemožeš uzdržavati auto onda je svaki pojedinac u problemima. Dok ima novca u opticaju, može se doći do njega i dakako plačati eventuane kamate i normalno živjeti i poslovati, no kad ga nestane , kao u ovom slučaju gušenja javne potrošnje, to više nije moguće. Druga su stvar razlozi takvog stanja.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije