ASSECO SEE

Koliko su naše lozinke sigurne?

Računalo
GettyImages
19.12.2018.
u 07:00

Jasno je da će tehnologija i novi trendovi, možda malo drugačiji od onih na koje smo naviknuli od banaka, primorati organizacije i financijske institucije, da cijelo poslovanje prilagode nama - korisnicima.

Lozinka, kao najstariji način provjere korisnikovog identiteta i još uvijek najpopularniji, u novije doba postaje sve manje sigurna. Činjenica je da pri online kupnji očekujemo visoku razinu sigurnosti, ali isto tako ne želimo da dugotrajni sigurnosni procesi uspore vrijeme utrošeno na to. Primjerice, prema istraživanju Experiana, 72 posto korisnika obavilo bi čak i više online transakcija, ako su sigurnosne mjere manje nametljive, ali istovremeno 27 posto kupaca prekinu obavljanje transakcije jer ne vide dovoljne mjere sigurnosti.

Danas nam je važno da sve što radimo, možemo napraviti u par sekundi kroz jedan klik. Besprijekornost u procesima, i mogućnost da neki proces prođe bez previše korisnikove interakcije najveći je izazov u sigurnosti.

Jasno je da će tehnologija i novi trendovi, možda malo drugačiji od onih na koje smo naviknuli od banaka, primorati organizacije i financijske institucije, da cijelo poslovanje prilagode nama - korisnicima.

U prilogu tome je i činjenica da danas imamo toliko servisa i aplikacija na izbor. Ako danas Milenialsi ili Generacija Z potroše previše vremena pri bilo kakvoj online transakciji, plaćanju ili otvaranju računa, oni neće imati problema u svega nekoliko minuta nađu neku drugu aplikaciju koja će ispuniti njihova očekivanja. Danas vjerujemo tehnologiji i ne bojimo se samo skenirati svoje lice kako bi otvorili račun u banci.

Mobitele koristimo preko 50% svog vremena. Swipe-amo li s lijeva na desno, kojom brzinom mijenjamo aplikacije, koliko jako pritišćemo prstima po ekranu, puno nas jače identificira kao korisnika od klasične lozinke. Biometrijska provjera autentičnosti, kao što je skeniranje otiska prsta, skeniranje zjenice, prepoznavanje glasa i lica smatra se najučinkovitijim metodom identifikacije korisnika trenutačno dostupnom, upravo zbog toga što je jako teško zapravo oponašati ili kopirati nečije biološke karakteristike.

Biometriju je jednostavno koristiti jer većina pametnih telefona ima ugrađene biometrijske mogućnosti. Biometrijska autentifikacija pruža potpuno besprijekorni proces kupnje jer korisnik ne mora pamtiti korisničko ime ili lozinku kako bi dokazao svoj identitet.

Stoga, analiza ponašanja korisnika u novije vrijeme postaje jedan od najpopularnijih koncepata za dokazivanje identiteta korisnika te daje mogućnost aplikacijama da automatski prepoznaju potencijalne prijevare kroz prikupljanje tisuće jedinstvenih podataka nakon svake iteracije. Prema izvješću Accenture čak 45 posto trgovaca prate ponašanje korisnika te to koriste kao podlogu za potvrdu identiteta korisnika.

Naši mobiteli također imaju svoj identitet. Uređaj koji se koristimo, operativni sustav, IP adresa, česte lokacije na kojima se nalazimo, iznos transakcije, doba dana.... sve su to identifikatori rizika koje se u skupu velikih podataka danas koriste kao dodatna provjera korisnika koji obavlja transakciju. Sposobnosti strojnog učenja dovest će nas do toga da će se naši uređaji također moći nedvojbeno identificirati na temelju svih podataka koje sustav može obraditi.

Ono što je najbitnije je to da ni u jednom trenutku nećemo biti svjesni svih analiza i procesa koji se u pozadini odvijaju kako bi sustav za sigurnošću utvrdio da se radi upravo o nama, korisnicima kojima pokrećemo određenu transakciju.

To znači da ćemo mi kao korisnici napokon dobiti kvalitetnu razinu sigurnosti koju očekujemo, a naše iskustvo postat će sve bolje u online plaćanjima jer će dugotrajni procesi unošenja jednokratnih lozinki i potpisivanja transakcija postati prošlost, a zamijeniti će ih korisnikovo ponašanje, biometrija i drugi indikatori koje će se teško moći kompromitirati.

Kroz napredne metode provjere korisničkog identiteta i najsuvremenije sigurnosne tehnologije, Asseco pomaže u postizanju oba cilja – visoke razine sigurnosti i izvrsnog korisničkog iskustva, ispričala nam je Željka Janda-Hegediš, Product Manager, Asseco SEE

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije