Dok su drugi proizvođači proteklog desetljeća bili pobornici "downsizinga", odnosno smanjivanja zapremnine benzinskih motora i uglavnom nudili 1,0-litrene početne agregate s tri cilindra potpomognute turbopunjačima, Mazda je ostala na četiri cilindra i atmosferskom motoru s dvije litre zapremnine.
Sada drugi polako 1,5 turbo, a Mazda kao početni motor u kompaktnoj klasi u modelima Mazda3 i CX-30 nudi 2,5-litreni benzinac (!), zbog ekologije "podrezan" na 140 KS. Taj novi motor još nije stigao, ali smo u modelu CX-30 isprobali revolucionarni 2,0 e-Skyactive X sa 186 KS pri 6000 o/min i 240 Nm pri 4000 o/min uz 6-stupanjski automatik, prednji pogon i zaista luksuznu opremu Nagisa.
Skyactive X kombinira najbolje značajke benzinskog i dizelskog motora kombinacijom kompresijskog i paljenja svijećicom. Zbog toga ima veliki okretni moment za atmosferskog benzinca od 240 Nm i više snage, a uz čistiji ispuh (138 g/km CO2) i manju potrošnju goriva (6,3 l/100 km). U vožnji je vrlo profinjen u kombinaciji s klasičnim 6-brzinskim automatikom i u svim režimima vožnje daje odličan odziv. Tu je i pomoć blagog hibridnog sustava koji pomoću starter-generatora napaja električne potrošače vozila i tako rasterećuje benzinski motor. Nije sportaš i sprinter, ali ubrzanje od 8,6 do stotke te maks. brzina od 206 km/h sasvim su pristojne performanse, a kad se tome pridoda odličan ovjes i upravljač vozač zaista uživa u svakom kilometru za volanom, bez obzira vozi li se u gradu, na otvorenoj cesti ili na autocesti.
Ni traga umjetnom osjećaju za volanom. Potrošnja nije kao kod dizela, ali je vrlo dobra. U gradu oko 7,5-8,0 litara, na autocesti oko 7-7,5, dok na otvorenoj cesti bez problema ide i ispod 6 l/100 km.
CX-30 je dugačak 439 cm i nudi prtljažnik od 430 litara. U bogatoj opremi Nagisa između ostalog donosi sjedala u kombinaciji fine terracotta eko kože i crne brušene kože, 18" crne lakirane naplatke, dok se atraktivna Zirkon sand boja doplaćuje 500 eura. Cijena je 36.822 eura