Utegnutija i tehnološki potkovanija, peta generacija Seat Ibize napravila je velik iskorak. Odlikuje se najnovijim tehnološkim značajkama, izvanrednom dinamikom te poboljšanjem prostora u unutrašnjosti. Zadržala je mladenački i sportski duh, a funkcionalnost i komfor podignuti su na višu razinu. Peta generacija Seat Ibize na hrvatskom se tržištu očekuje u lipnju ove godine. Za velik kvalitativni napredak i prostraniju unutrašnjost može se zahvaliti novoj MQB A0 modularnoj platformi.
Šira, kraća i niža
Nova Ibiza prvi je model Volkswagen koncerna koji se temelji na toj platformi. Nova je Ibiza od prethodnice 87 mm šira, dva milimetra kraća i za jedan niža. Širina traka veća je za 60 mm na prednjoj osovini, te za 48 mm na stražnjoj osovini, dok međuosovinski razmak iznosi 2564 mm, što je porast od 95 mm. Prtljažnik je također povećan, i to za 63 litre, pa ga zapremina od 355 litara čini najboljim u klasi.
Motorna gama obuhvaća tri benzinska motora. Prva opcija je 3-cilindarski 1,0 MPI motor sa 75 KS, koji će u Hrvatskoj (uz početnu Reference opremu) stajati 92.452 kn. Druga opcija je 3-cilindarski 1,0 TSI motor s 95 ili 115 KS. Novi 1,5 TSI motor bit će raspoloživ krajem 2017. godine, s četiri cilindra i 150 KS. Učinkoviti 1,6 TDI dizelski motori nude 80, 95 i 115 KS, a na tržište također stižu krajem godine. Nova MQB A0 platforma omogućuje i integraciju 1,0 TGI motora snage 90 KS s pogonom na stlačeni prirodni plin (CNG). Seat je prvi proizvođač koji će ovaj tip motora ponuditi u ovoj klasi. Električna izvedba očekuje se 2019., a Cupra se neće proizvoditi, kao ni izvedbe s trojim vratima.
Motori s 95 KS i slabiji dolaze s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, dok mjenjač uz snažnije motore ima šest stupnjeva. Opcija je 7-stupanjski automatizirani mjenjač s dvije spojke DSG. Isprobali smo izvedbu sa 115 konja i DSG mjenjačem. Ibiza je u vožnji prilično ugodna, upravljiva i stabilna. Vozaču su na izbor tri ranije podešena moda vožnje (eco, normal, sport) plus individualni, pa si može prilagoditi i neke od postavki vožnje. Buka i vibracije u autu se sada puno manje osjećaju.
Ekran najveći u segmentu
Najnaprednija tehnologija ugrađena u Ibizu obuhvaća, primjerice, LED svjetla, ulaz u vozilo bez ključa, potporu kod prometnog zastoja, detekciju umora vozača, detekciju pješaka, automatsko održavanje razmaka i kočenje, novu generaciju prednjih i stražnjih parkirnih senzora te kameru za pogled unatrag. U interijeru, 8-inčni dodirni ekran najveći je u segmentu, a ujedno ima i najveći kontrast, rezoluciju, brz odziv i potpunu povezivost. Mladi kupci, naime, više od konjskih snaga cijene povezivost, a Seatovi su kupci u prosjeku 10 godina mlađi od kupaca konkurentskih modela. U ponudi je i bežično punjenje mobitela, kao i Beats audio sustav. Digitalni instrumenti u Ibizu stižu iduće godine.
Potpora kod prometnog zastoja?????? Koji vrag je to?????