Promjenjivi prometni znakovi relativna su novina na našim cestama. Funkcija im je da pri izvanrednim uvjetima na cesti pravodobno upozoravaju vozače na promijenjene uvjete na cesti. Najčešće se upotrebljavaju pri lošim vremenskim uvjetima (loša vidljivost, vlažnost, vjetar i led), zastojima, nakon prometnih nesreća ili tijekom radova na cesti.
Ali, neki ih vozači, poput ogorčenog čitatelja koji nam se javio, ne vole. Čitatelj tvrdi kako je tijekom vožnje autocestom dok je tek počinjala sipiti lagana kišica, a cesta još bila suha, naišao na ograničenje brzine na promjenjivom prometnom znaku od 100 km/h. Osim što smatra kako je takvo ograničenje bilo nepotrebno, njegovu vožnju od 130 km/h prekinuo je policijski presretač i kaznio ga zbog prebrze vožnje.
Automatsko ograničenje
– Tijekom normalnih uvjeta vožnje na cesti takvi znakovi moraju biti ugašeni. Kad se predviđa ili nastane promjena, ovisno o nastalim promjenama, automatski se uključuje za to predviđeni signalni pojam koji mora biti u funkciji do ponovne uspostave normalnih uvjeta vožnje. Kad se odnosi na ograničenje brzine, svjetlosni promjenljivi prometni znak uvijek se postavlja iza statičnog prometnog znaka ograničenja brzine gledano u smjeru vožnje – odgovorili su nam iz MUP-a.
Prema Zakonu na autocestama, koncesionari su dužni osigurati siguran i nesmetan promet pa na određenim dionicama autoceste promjenjivom prometnom signalizacijom reguliraju odvijanje prometa.
To mogu činiti automatski ili manualno (ručno). Za regulaciju se koristi automatski sustav koji informacije o stanju u prometu prikuplja putem postavljenih senzora na cesti (meteorološki uvjeti), intenzitetu prometa ili putem dojava, a sustavom upravljaju Centri za nadzor i kontrolu prometa.
Ne ovise o MUP-u
– Ograničenje brzine na autocestama vrši se sukladno prometno informacijskim projektima, a prema parametrima iz projekata kao što su: vidljivost, gustoća prometa, debljina vodenog sloja na kolniku, brzina vjetra...
Centri za nadzor i kontrolu prometa djeluju sukladno prometnim projektima, kojima su definirani parametri za postupanje. Ograničenja brzine vrše se po nalogu policije samo u izvanrednim okolnostima, primjerice, prometne nesreće ili zastoja – kažu u Hrvatskim autocestama.
Nažalost ceste su pune luđaka koji se namogu kontrolirat i neće da shvate koliko je brzina opasna a kako malo, odnosno ništa daje.........