Fiatov šarmantni gradski model 500 u svakom nas izdanju osvoji dizajnom, užitkom vožnje i lakoćom probijanja kroz gradsku vrevu. Ovoga puta isprobali smo 500 Red inačicu, auto s pričom. I tu ne mislimo na dizajnersku priču, koju Fiat 500 definitivno ima. Ne mislimo ni na priču bogatog naslijeđa. Fiat 500 Red automobil je s humanitarnom pričom, model koji kazuje da niste mislili samo o tome koji si auto možete priuštiti i u čemu ćete se dobro osjećati, već ste kupnjom nekome i pomogli.
Kupac koji odabere Red inačicu preusmjeri dio Fiatovih prihoda u humanitarne svrhe, u fond za liječenje bolesti među kojima su AIDS i COVID-19. Novac ide u međunarodnu humanitarnu organizaciju koju su 2006. osnovali Bono Vox i Bobby Shriver. Fond je utjecao na 245 milijuna života koji su bili ugroženi nekim od ozbiljnih zdravstvenih problema ili siromaštvom; novac je poslan u 15 zemalja diljem svijeta, većinom za rad zdravstvenih radnika i humanitaraca na terenu. Dosad je preko Red proizvoda različitih tvrtki (Apple, Piaggio, Vespa, Jeep, Fiat…) prikupljeno više od 700 milijuna dolara. Sudjelovati se može direktnom donacijom ili kupnjom proizvoda – od sitnica po 40-ak kuna do konkretnog automobila. Vratimo se na naš Fiat 500 Red. Odmah je prepoznatljiv po upečatljivoj crvenoj boji karoserije te po specifičnim detaljima - Red logo, crveni retrovizori, posebne presvlake sjedala, crvena aluminijska papučica gasa (ovisno o paketu interijera)... Isprobani Fiat 500 Red pokreće jednolitreni benzinac od 70 KS pri 5500 okr/min. Laganom automobilu to je dovoljno za većinu gradskih situacija, u vožnji je okretan i ugodan. Elastičan benzinac uparen je s preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Prosječna deklarirana potrošnja ovakve kombinacije iznosi 4,7 l/100 km; nama je tijekom testa trošio nijansu više. Pojuri do maksimalnih 167 km/h.
Uz dodatni paket Comfort, isprobanom Fiatu 500 Red cijena je 139.370 kuna. Nadograđen je na Dolcevita razinu, što znači da je u startu dobro opremljen. Ima automatski klima-uređaj, alu naplatke, kromirane detalje, stakleni krov, el. podešavanje i odmagljivanje retrovizora, el. podizanje prednjih stakala, tempomat, limitator brzine, Bluetooth… Nova instrumentna ploča razigrana je i pregledna. Na kožom presvučenom električnom servo upravljaču komande su audio uređaja, centralnom konzolom dominira 7-inčni dodirni zaslon Uconnect radija, sa zrcaljenjem pametnih telefona i dodatnim zvučnicima. Među zanimljivostima je i inovativan sustav za dezinfekciju putničke kabine, a protiv virusa i bakterija tretirana je i tkanina na sjedalima. Zanimljiva opcija u gradskom segmentu – posebno s ovom humanitarnom notom.
Procitao sam puuunoo gluposti u novinama ali ova autorice o laksem probijanju kroz promet malim Fiat-om 500 je zaista za upisati u knjigu mudrosti! Da li ima itko tko vjeruje da Fiat brze dode s kraja grada na drugi kraj nego recimo Cadillac SUV ili Mercedes 500 SE?