Lexus, Toyotin luksuzni brend, koji na tržištu konkurira njemačkom premium trojcu te Volvu i Infinitiju, vraća se u Hrvatsku. Od Nove godine u Zagrebu će opet biti otvoren Lexusov salon, koji je zbog gospodarske krize zatvoren prije nekoliko godina, pa su potencijalni kupci mogli vidjeti i isprobati Lexus automobile tek u najbližem salonu u Ljubljani. Automobili su se mogli kupiti preko slovenske centrale Toyota Adrije. Sada će se to sve opet moći u Hrvatskoj. Osim dvije nove Lexusove perjanice, velike limuzine LS i luksuznog coupea LC, ovogodišnji noviteti su i redizajnirani kompakt CT i osvježen crossover NX, koje smo imali prilike voziti ulicama Madrida.
Prvi kompakt u povijesti Lexusa, CT 200h, na tržištu se pojavio 2011. uz istovjetnu pogonsku tehnologiju Hybrid synergy drive (HDS) koja se koristila u Toyoti Prius. U Lexusu se, dakako, naziva Lexus synergy drive, ali u osnovi se radi o istom sistemu. Kad se pojavio na tržištu, od premium kompakata na tržištu su mu konkurirali samo BMW Serija 1 i Audi A3, dok su u međuvremenu stigli i Mercedes A-klasa te Volvo V40.
Štedljiviji od dizelaša
Prvi redizajn odrađen je 2013., a ove su godine Japanci još jednom ušminkali svoj luksuzni kompakt. Dobio je prepoznatljivu prednju veliku rešetku hladnjaka, novi svjetlosni potpis, a u unutrašnjosti je najveća promjena novi 10,3-inčni multimedijski ekran. Pogonski sklop nije mijenjan, pa tako Lexus 200h i dalje pokreće kombinacija 1,8-litrenog VVT-i benzinskog motora s 99 konjskih snaga, koji radi prema Atkinsovu ciklusu, i elektromotor s 82 konja. U sinergiji sustav ukupno razvija 136 KS i 207 Nm. Ali, izmijenjen je softver koji odlučuje kada će se i s kolikim udjelom koristiti elektromotor u vožnji. Jasno, prijenos snage obavlja se putem kontinuiranog CVT automatskog mjenjača, a pogon je na prednje kotače. I dalje se hibridni Lexusov predstavnik C segmenta dugačak 435 cm i uz prtljažnik od 375 l najbolje snalazi u gradskoj vožnji, kada se najbolje iskorištava elektromotor, dok je i vožnja na autocesti vrlo ugodna. Ubrzanje od 10,3 s do stotke i najveća brzina od 180 km/h sasvim je dovoljna za normalnu vožnju. Nekima će to zasmetati, ali zapravo je sasvim dovoljno za ugodnu, ali i vrlo ekološku vožnju uz prosječnu tvorničku potrošnju od 3,6 l/100 km i ispust CO2 84 g/km CO2, što je bolje od dizelaša.
U HR skuplji zbog poreza
Isprobali smo ga u gradskim uvjetima velikog grada, u madridskoj špici, kao i na autocesti te na zavojitim cestama okolice glavnog grada Španjolske. Oduševljava mirnoćom i lakoćom koju pruža vozaču. Tihi rad, udobnost i komfor su na vrhunskoj razini, a i štedljivost mu je veliki adut. Na mješovitoj testnoj ruti normalnom smo vožnjom prosječno trošili 5,3 l/100 km.
Cijene u Hrvatskoj još nisu poznate, a u Sloveniji će CT 200h stajati od 26.500 eura. S F Sport opremom stoji 34.250 eura, a najopremljenija Luxury verzija stoji 38.2590 eura. Zbog većih trošarina i PDV-a u Hrvatskoj se očekuje 5 do 10% veća cijena.
Pogledajte i video kako pripremiti auto za zimu:
odlicni Automobili..