Iznenadili smo se kada smo vidjeli koliko jednostavno, ali neobično vozilo skreće pozornost građana. Vozili smo proteklog tjedna zagrebačkim prometnicama, uglavnom po centru, model Birò, koji proizvodi tvornica Estrima. Riječ je o talijanskom proizvodu, koji se odnedavno nudi i na domaćem tržištu.
Velika atrakcija
O čemu je zapravo riječ? Dakle, to je vozilo na četiri kotača koje je registrirano kao skuter, odnosno moped (laki četverocikl), pa ga mogu voziti osobe već od 16 godina koje imaju valjanu vozačku dozvolu za M-kategoriju vozila. Birò je dug samo 174 centimetra, širok 103 te visok 156,5, a međuosovinski mu je razmak 125 centimetara. Toliko pozornosti građana koliko smo tada skrenuli nismo privukli gotovo ni jednim vozilom koje smo imali priliku do tada isprobati. Zaustavljalo nas je mnogo ljudi ne bi li se raspitali kakvo je to vozilo, koliko ide, kolika je cijena... Kada bismo se parkirali, a to je zbog malenih dimenzija vrlo lako, odmah bi nekoliko ljudi pitalo može li zaviriti u putničku kabinu, sjesti, slikati se... Jednostavno rečeno, simpatije na svakom koraku. Mnogi znatiželjnici odmah su ga usporedili s autićima kojima se na golfskim terena prevoze igrači i palice.
Poput tramvaja
Iako su mnogi pomislili kako je, s obzirom na elektromotore, potpuno bešuman, to baš i nije tako. Zvuk koji nastaje tijekom kretanja, sličan je zvuku električnog tramvaja u vožnji. Upravljanje je krajnje jednostavno: papučica gasa i kočnice, malena polugica za odabir prijenosa naprijed/natrag, prekidači za svjetla i žmigavce, odnosno brisač te ručica parkirne kočnice.
Nakon okretanja ključa, u malo nespretno postavljenoj kontaktnoj bravi, dovoljno je pritisnuti papučicu gasa i maleni Birò, uz lagani zvuk motora, kreće bez problema. Vožnja je sasvim jednostavna, stabilnost više nego solidna, a malena nelagoda osjeti se samo tijekom prelaska preko većih neravnina. Četiri disk-kočnice bez problema obavljaju svoju zadaću, a krajnja brzina 50 km/h (zakonski ograničena) dostatna je za gradsku vožnju. Problem su uzbrdice jer se na njima brzina smanji i na 15 km/h (Mesničkom prema Gornjem gradu).
Osnovni model nudi se za 59.000 kuna i dolazi bez bočnih vrata, a testirani model s vratima stoji 64.000 kuna.
Jebeš autić kojeg dvojica mogu odnijeti po noći. osim ako ga pod rukom ne odneseš i spremiš navećer u sobu. A svaka druga susjeda ti ga može pretvoriti u totalku - kad joj padne tegla sa cviječem sa prozora..........