Detroitski salon automobila - od važnijih međunarodnih salona prvi svake kalendarske godine - nastavio je jačati i nakon izlaska europske automobilske industrije iz krize. Detroit je sve važniji, te se za premijerno pokazivanje novih modela u tom američkom industrijskom gradu odlučuje i sve više europskih proizvođača, dok im je ranije bila praksa za europske salone čuvati premijere Europi zanimljivih noviteta. Tako mnogi noviteti na europsko tržište sada izlaze upravo s detroitske pozornice. Ovogodišnja postava europskih noviteta na američkom tlu prilično je jaka i većinom se radi o premium automobilima. Njemački Mercedes-Benz do zadnjeg je trenutka - do ‘curenja’ službenih fotografija neslužbenim kanalima tjedan prije detroitske premijere - od očiju javnosti čuvao novu E-klasu. Nova limuzina, očekivano, vizualno ne donosi revolucionaran odmak od prethodnice no ugrađena napredna tehnologija i inovacije dovode je korak bliže (još) luksuznijoj S-klasi.
U E-klasi nikad dosad nije bilo baš toliko elemenata iz najvišeg segmenta, što se prvenstveno može zahvaliti potpuno novom interijeru. Uz novi dizajn, Mercedes okreće novu stranicu, jer mu se više ne može zamjeriti (pre)konzervativan izgled interijera. Velik pomak napravljen je ugradnjom dvaju velikih, 12,3-inčnih zaslona visoke razlučivosti. Jedan od njih predstavlja široku virtualnu instrumentnu ploču. Virtualni instrumenti u vozačevu su direktnom vidnom polju, a drugi je ekran ugrađen u vrh centralne konzole. Zahvaljujući zajedničkom vanjskom staklu, ta dva ekrana zajedno čine široku i modernu virtualnu površinu. Vozač može izabrati između tri dizajnerska stila tog širokog zaslona (klasičan, sportski i progresivan). Novi inteligentan grafički dizajn s visokim mogućnostima vizualizacije i animacije, ali i pojednostavljenim operacijama vozaču bi trebao pružiti posve nov doživljaj za upravljačem.
Još jedna inovacija dolazi u vidu komandi osjetljivih na dodir koje su ugrađene na kolo upravljača te omogućuju upravljanje infotainment sustavom samo pokretom prsta, bez pomicanja ruke. Komande se ponašaju poput ekrana pametnih telefona i reagiraju na horizontalno i vertikalno povlačenje prstom preko ‘tipke’. Nova E-klasa na tržištu se očekuje ovog proljeća, najprije s dva 4-cilindarska motora. Motorna gama kasnije će se širiti, a obuhvatit će i hibridnu inačicu.
Najveći Mercedesov rival, također njemački proivođač BMW, u Detroitu se predstavlja s dvije svjetske premijere i nama zanimljivih modela. Oba su iz sportske M ergele, te će novi M2 i X4 M40i na najbolji način zaokružiti prvih 100 godina postojanja ove bavarske marke. Tu značajnu obljetnicu, naime, BMW ove godine obilježava, pa ne čudi da godinu otvara s ovako atraktivnim modelima. Njima će se pod svjetlima detroitskih reflektora pridružiti električni i modeli, kao i inovativni servisi koji će pokriti svaki aspekt električne mobilnosti. BMW ConnectedDrive, među ostalim, pokazat će najnovije aplikacije i sustave, poput autonomnog parkiranja automobila bez da u njemu sjedi vozač. Spomenuti M2 Coupe sportski je automobil stražnjeg pogona i vrhunskih performansi, a pogoni ga 3-litreni 6-cilindarski redni TwinPower Turbo agregat od 370 KS pri 6500 okretaja u minuti. Okretni moment od 465 Nm može se povećati do 500 Nm. S opcijskim 7-brzinskim M prijenosom s dvostrukom spojkom te s Launch Controlom, M2 Coupe do stotke se katapultira za samo 4,3 sekunde. Brzinski mu je maksimum ograničen na 250 km/h, kao i drugoj bavarskoj premijeri. BMW X4 M40i također pod poklopcem ima TwinPower Turbo 6-cilindarski redni benzinac, no ovaj razvija 3660 konja između 5800 i 6000 okretaja, uz 465 Nm. Stotku hvata za 4,9 sekundi.
Uz ove njemačke premium modele, pažnju će u Detroitu svakako privući najnovija velika švedska limuzina – Volvo S90 – a očekuje se i proizvodna verzija Toyotina koncepta C-HR. Kia je pripremila koncept koji sugerira izgled budućeg velikog premium SUV modela. Audi bi trebao pokazati vodikom pogonjen koncept h-tron quattro. Detroit Motor Show ostaje otvoren do 24. siječnja.
>> Mercedes vozi sam, Toyoda prepoznaje jeste li ljuti i pospani