Novi pothvat streaming aplikacije

Mobilne igre novi su Netflixov adut u osvajanju korisnika

Netflix/Ilustracija
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
1/4
28.07.2021.
u 12:00

Unutar igara koje će nuditi Netflix neće biti kupnje ni dodatnog plaćanja. Bit će dovoljna tek pretplata na Netflix

Netflix, danas popularna streaming platforma za filmove i serije, počeo je svoj pohod na tržište u proteklom stoljeću kada je kupcima počeo isporučivati ​​DVD-ove poštom. Potom je počeo sa streamingom tuđih filmova i TV serija, a nakon toga počeo snimati vlastite filmove i serije. Sljedeća faza u borbi za globalno tržište jesu videoigre. Glasine koje su kolale već neko vrijeme i potvrđene su proteklog tjedna, kada je Netflix i službeno izvijestio investitore o svojim nakanama i planovima u području videoigara. Analitičari su to prozvali iznenađujućim, ali ujedno i logičnim potezom. Igre će, planiraju u Netflixu, biti besplatno uključene u glavnu Netflixovu aplikaciju i prvenstveno će to biti mobilne igre, iako će na kraju možda prijeći na televizore.

Greg Peters, glavni operativni direktor tvrtke, uvjeren je da će igre postati dugoročni smjer razvoja Netflixa. Glavna vrijednost igara očekuje su u angažmanu korisnika, koji će tako biti dodatno vezani za Netflix aplikaciju. Time bi se postiglo da otkazivanja pretplate bude manje, a pritom bi igre, vjeruje Peters, mogle pomoći i u privlačenju novih korisnika, a samim time i pretplata. Godinama su čelnici Netflixa odgovarali na pitanja kada će se upustiti u prijenose sportskih događanja ili vijesti te kada će uključiti oglase u aplikaciju. I uvijek su odgovarali da strategija Netflixa počiva na užem fokusu, a ne na širenju na ostale segmente.

No sada su, kažu, spremni isprobati nešto novo, a igre smatraju razumnim produžetkom onoga što već rade te će nuditi igre kao još jedan žanr unutar aplikacije. Bit će besplatne, a neće biti ni kupnje unutar aplikacije kao ni oglasa. Ponašat će se jednako kao i filmovi i serije, pojasnio je Peters.

Foto: Petar Glebov/PIXSELL

Da, u Netflixu zapravo ne znaju ništa o izradi i hostingu videoigara. No kažu da nisu znali ništa o stvaranju vlastitog sadržaja kada su 2011. pristali proizvesti seriju “Kuća od karata”, pa su uspjeli. Istina, dobar dio riješili su tako da su jednostavno platili Davidu Fincheru, Kevinu Spaceyu i produkcijskoj kući Media Rights Capital da naprave seriju – a zatim je ponudili korisnicima kao i druge serije i filmove koje su već imali.

No izrada igara zahtijeva drukčiji skup vještina, a većina velikih tvrtki tu se već opekla (Amazon, Apple i Google; svi su oni krenuli i zakazali u različitom stupnju razvoja). Dakle, potpuno je moguće da bi i Netflixov prelazak na igre mogao propasti. S druge strane, teza koje se drže jest da su igre veće i od Hollywooda te da će se stoga zadržati. Ako bude dugo trebalo da se shvati kako funkcioniraju, bolje je započeti prije nego kasnije, smatra Peters te dodaje da će tvrtka uz igre “učiti i rasti te preusmjeriti ulaganja na temelju onoga što vide i spoznaju”.

Primijetili su da ‘igrači’ imaju svoje omiljene likove s kojima žele provoditi vrijeme, stoga će Netflix iskoristiti njihove sklonosti i na temelju njih donositi daljnje odluke. Ako u seriji u vlasništvu Netflixa postoji lik koji se intenzivno koristi u igrama, lako bi se moglo dogoditi da će taj lik biti istaknutiji u nadolazećoj sezoni serije. “Možda ćemo jednog dana vidjeti igru ​​koja će iznjedriti film ili seriju”, rekao je Peters. “To bi bila nevjerojatna interakcija između različitih oblika zabave.”

Iako je Peters kazao da će Netflix licencirati neke igre – baš kao što je svoju videouslugu izgradio na temelju licenciranja TV serija i filmova – rekao je da je intelektualno vlasništvo Netflixa ključni faktor koji ga razlikuje od ostalih rivala. Gaming neće uskoro postati neovisni pokretač prihoda, svjesni su u Netflixu, no nadaju se da će im ono što je jednom upalilo za video ponovno uspjeti i u području igara.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije