Luksuzni SUV

Moćna high-tech perjanica Touareg oduševljava komforom i štedljivošću

Foto: Volkswagen
1/12
10.10.2023.
u 08:00

Vozili smo osvježenu treću generaciju Volkswagenova najvećeg SUV modela koji dolazi u plug-in hibridnoj varijanti sa 462 KS i dizelskim 3,0 V6 s 286 KS

Veliki SUV Touareg je najluksuzniji Volkswagenov automobil i s pravom nosi epitet VW perjanice, model koji se prvi put na tržištu pojavio 2002. godine, zajedno s Porsche Cayenneom, dok im se kasnije priključio još jedan rođak – Audi Q7.

Do danas je prodano 1,13 milijuna Touarega, a redizajniranu treću generaciju smo imali prilike premijerno voziti na samom sjeveru Europe, u okolici norveškog grada Moldea.

Vijugavim cestama koje prolaze srednjim zapadnim dijelom norveške obale, mnogobrojnim fjordovima kroz prelijepu prirodu, kao i znamenitom Atlantskom cestom, jednom od najpoznatijih vozačkih cesta u svijetu, Touaragem smo se vozili mirno i komforno. Drukčije u Norveškoj ne ide, jer su ograničenja brzine stroga i apsolutno svi ih se pridržavaju.

Zbog toga ne čudi da smo trošili na kapaljku. Prvo smo sjeli u plug-in hibridni Volkswagen Touareg R eHybrid, najsnažniju verziju s 462 konjske snage i 700 Nm okretnog momenta. Benzinski V6 TSI u kombinaciji s elektromotorom uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i stalnim pogonom na sve kotače djeluje vrlo moćno, a radi prije svega mirno i gotovo bešumno.

Tek u sportskom modu i snažnijim pritiskom na gas probudi se reski zvuk i puni potencijal iznimnih performansi (5,1 sekundu do stotke, maksimalnih 250 km/h), no Touareg je prije svega konfiguriran tako da bude komforan i iznimno udoban, a lakoća upravljanja ovim 488 centimetara dugačkim i robusnim automobilom je jednostavno fascinantna.

Imali smo osjećaj da bismo ugodno ''u jednom cugu'' mogli do najsjevernije točke Europe Nordkappa, premda je navigacija pokazivala vrijeme puta od 25 sati. Uz takve postavke vožnje ruku pod ruku ide i potrošnja manja od 2,5 l/100 km u prvih 100 km kad smo imali napunjenu bateriju kapaciteta 17 kWh koja pruža do 50 kilometara dometa samo na struju. Bez obzira na bateriju, nudi 655 litara korisnog prostora u prtljažniku.

Novi Touareg osvježen je sprijeda novom sportskijom maskom i HD LED matrix glavnim svjetlima s 38.000 interaktivnih LED žaruljica, što pruža odličnu vidljivost noću bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. Straga su sada svjetla također u IQ.LIGHT HD matrix tehnologiji objedinjena u jednu cjelinu, a prvi put je na nekom Volkswagenu ugrađen logo osvijetljen crvenom bojom. Zanimljivo i cool, mladenački za inače tradicionalni Volkswagen.

Touareg R eHybrid uključuje specifične elemente dizajna kao i luksuznu opremu.. Branik Touarega R eHybrida sadrži vodoravne trake u crnoj boji visokog sjaja smještene iznad posebno velikog usisnika zraka. Novi 21" kotači po izboru dolaze u crnoj ili crnoj boji s dijamantnim završetkom, dok se kao dodatna oprema može naručiti s 22-inčnim kotačima. U oko odmah upadaju i plave kočione čeljusti sa novim srebrnim R logom. Kada se vrata otvaraju i zatvaraju u mraku, iz kućišta vanjskog retrovizora projicira se R logo na cestu, a Touareg R eHybrid opremljen je i crnim ispušnim cijevima. Uz već poznatu Lapiz plavu metalik boju, R model sada dolazi i uz Silicon Grey mat boju.
U unutrašnjosti se R model prepoznaje po plavim kontrastnim šavovima, lajsnama pragova od nehrđajućeg čelika, osvijetljenu s R logom na prednjoj strani, početnim zaslonom navigacijskog sustava s logotipom R...

U ugodnoj i prostranoj unutrašnjosti prožetoj finim materijalima dominira Innovision Cockpit koji sadrži najnovije verzije hardvera i softvera. Digitalni kokpit sa zaslonom od 30,5 centimetara dolazi u kombinaciji s vrhunskim infotainment sustavom Discover Pro Max sa središnjim zaslonom osjetljivim na dodir dijagonale 38,1 cm. Navigacija je uistinu detaljna i precizna, što bitno olakšava vožnju, a tu je i odličan head-up displej.

Jedna od novosti jest i senzor krovnog opterećenja koji u kombinaciji s usavršenim sustavima voznog postroja povećava raspon između najboljeg komfora i maksimalnih performansi. Senzor krovnog opterećenja umrežen je s elektronikom voznog postroja, što za rezultat ima veću agilnost. Ako je na krov montirana krovna kutija, senzor to prepoznaje i prosljeđuje tu informaciju sustavima potpore, poput ESP-a, koji intervenira ranije kako bi povećao stabilnost vožnje.

Za makadamsku planinsku rutu preuzeli smo 3,0 V6 TDI inačicu s 286 konjskih snaga. Dakako, i on puca od snage, a u kabini je sve tiho i mirno, skoro kao u hibridu. Na zahtjevnoj ruti na kojoj smo se popeli iznad 1000 metara nadmorske visine potrošnja nam je bila oko 8 l/100 km.

Upravo će te dvije top verzije biti dostupne u Hrvatskoj od kraja listopada. Touareg V6 TDI s 286 KS uz R Line opremu stoji 92.175 eura, a plug-in R eHibrid s 462 konjske snage ima cijenu od 93.351 eura.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije