Najprepoznatljiviji gradski automobil u novoj je generaciji stigao na hrvatsko tržište. Smart Fortwo, s dva sjedala, stoji od 80.366 kuna dok za Forfour s dva sjedala više valja dati 2000 kuna više.
Navedene cijene vrijede za izvedbe s početnim trocilindarskim benzincem od 71 KS, uparenim s novim 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Automatski mjenjač stiže u ožujku. Iako i Forfour djeluje razigrano, Smart filozofiju u punom intenzitetu prvenstveno predstavlja manji ‘brat’. Dužinom od samo 269 centimetara te agilnošću koju vuče još od prve generacije omogućava provlačenje i najskućenijim gradskim uličicama. Pri tome nudi dovoljno prostran interijer i prtljažnik zapremine 350 litara. Krug okretanja iznosi mu samo 6,95 metara. Smart Forfour malo je duži te u dužinu broji 349 cm. Jasno je da s manjim modelom ne može dijeliti baš svaku iskru zaigranosti no zato omogućava i obiteljsku upotrebu.
Novi Smart s Renaultovim Twingom dijeli platformu, koncepciju motora i prijenosa smještenog straga, mnoge dijelove, pa i tvorničku liniju u Novom Mestu. Vidi se to i po prekidačima i ručicama koje prepoznajemo iz modela francuske marke. Smart, međutim, donosi i brojne različitosti. Osim specifičnog dizajna, nudi više opcija za personalizaciju i više sigurnosnih elemenata, prenesenih iz Mercedesovih automobila. Primjerice, kupci Smarta mogu odabrati upozorenje na mogući frontalni sudar, sustav zaštite od bočnog udara vjetra, pomoć pri kretanju uzbrdo, paket održavanja smjera. Osnovni element Smartovog inovativnog sustava sigurnosti i dalje je tridionska sigurnosna ćelija napravljena od 75% čelika visoke čvrstoće.
Pet zračnih jastuka dio su serijske opreme, a Smart dolazi u tri razine opremljenosti: passion, prime i proxy. Za klima-uređaj treba doplatiti.
>> Smart Fourjoy - auto bez vrata, krova i stražnjeg stakla
"Za klima uređaj treba doplatiti" ovo već jako dugo nisam čuo. Treba li doplata i za kotače? Stvarno presmiješno u današnje vrijeme. Osim ako auto misle prodavati samo u Sibiru i na polovima.