Novi kompaktni SUV i osvježena "trojka"

Najtraženiji bavarski modeli BMW X1 i Serija 3 na slovenskom snijegu

Foto: Mladen Milčić
1/11
06.12.2022.
u 10:45

Isprobali smo novi BMW X1 i redizajniranu Seriju 3 u plug-in hibridnoj limuzinskoj i karavanskoj M dizelskoj verziji

Potpuno novi BMW X1 i redizajniranu BMW Seriju 3 u limuzinskoj i karavanskoj verziji imali smo prilike isprobati na snijegom prekrivenim brežuljcima iznad Ljubljane.

Nova, treća generacija najmanjeg bavarskog SUV-a X1 već se na prvi pogled čini robusnija čemu doprinosi veća prednja maska u obliku bubrega i atraktivnija od prethodnika. Bez obzira na to što je u duljinu neznatno duži (444,7 cm) i ima istovjetan međuosovinski razmak od 267 cm, u kabini je prostraniji, posebno straga gdje su sada tri sjedala pune veličine koja nude značajno bolju udobnost. Prtljažnik kapaciteta 505 litara koji se može proširiti do 1600 litara vrlo je iskoristiv i primjeren za obiteljske potrebe.

Prvi dojam za upravljačem odaje da su inženjeri BMW-a temeljito usavršili svoj ulazni SUV, model koji u trendu rasta potražnje za podignutim automobilima uzima sve veći komad kolača u prodaji i to i njihovom tradicionalno najprodavanijem modelu Seriji 3. Još nam je davno, prije više od 10 godina šef inženjerskog odjela BMW-a objasnio da kad izlazi nova "trojka" mora biti sve savršeno, jer je to njima najbitniji model. No, vremena su se od tada promijenila pa je sada i X1 u sličnoj razini važnosti. I nisu Bavarci pogriješili, dapače, jer X1 je sada i vozački bliže Seriji 3. Dakako, ne treba očekivati čuda, jer to ipak nije limuzina već od tla 20 cm podignuti SUV, no i po snijegom i ledom okovanim cestama vrlo lijepo drži putanju. U isprobanom modelu X1 XDrive 23d imali smo i pomoć pogona na sva četiri kotača na koja snaga dolazi, dok je ispod poklopca motora 2-litreni dizelaš sa 197 KS i 400 Nm okretnog momenta uz blagi hibridni sustav moćan (7,4 s do stotke, 225 km/h) i vrlo štedljiv (6,8 l/100 km na testnoj ruti).

Vozački je i kokpit, uz najnoviji BMW operativni sustav 8, koji dolazi uz dva spojena displeja - 10,25-inčnu digitalnu instrumentnu ploču i 10,7-inčni središnji infotainment zaslon osjetljiv na dodir. Sve je pregledno, jasno i odmah se priviknete na komande. Cijena isprobanog modela je 375.707 kuna, dok početni sDrive 18i stoji 305.146 kn.


Obnovljenu Seriju 3 koja je osvježenjem ostala uz ipak tradicionalnije manje bubrege u odnosu na novije modele isprobali smo u limuzinskoj plug-in izvedbi 330e XDrive sa sustavnom snagom od 292 KS i 420 Nm koji može samo na struju prijeći 62 km, a može biti i pravi sportaš s ubrzanjem do stotke od 5,8 s te krajnjom brzinom od 230 km/h. Vrlo je tih i uglađen s odličnim spojem elektromotora i benzinca. Cijena je 430.334 kn, dok početna trojka 318i stoji od 338.710 kn. I trojka sada dolazi s velikim zakrivljenim dvostrukim zaslonom uz najnoviji infotainment i sigurnosnu opremu, a vozački užitak je i dalje u samom vrhu klase, ako ne i najbolji.

Karavansku Touring verziju smo isprobali uz moćni M340d xDrive s rednim 6-cilindarskim dizelašem s 340 KS i čak 700 Nm, koji do stotke ide za samo 4,7 s i ubrzava do 250 km/h uz prosječnu potrošnju od 6,3 l. Cijena mu iznosi 555.166 kn

Karavansku Touring verziju smo isprobali uz moćni M340d xDrive s rednim 6-cilindarskim dizelašem s 340 KS i čak 700 Nm, koji do stotke ide za samo 4,7 s i ubrzava do 250 km/h uz prosječnu potrošnju od 6,3 l. Cijena mu iznosi 555.166 kn.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije