Sve se više priča o ekologiji u autoindustriji a, s druge
strane, svjedoci smo prenatrpanih prometnica na kojima iz automobila
sukljaju ispušni plinovi. Proizvođači sve više
truda ulažu u modele koji se mogu pohvaliti niskom emisijom CO2, pa su
tako (u svijetu) sve popularniji hibridni modeli, od kojih je
najpoznatiji Toyotin Prius.
Osim njega, unutar iste grupacije, od proljeća se nudi i hibridna
verzija Lexusova SUV modela RX, a posljednji je pridošli
model u hibridno jato Honda Civic Hybrid. Početkom 2008. godine
tržište će postati bogatije za Lexusov model GS450h - a
doznajemo da je za dva primjerka već ugovorena kupnja - dok u drugoj
polovici 2008. dolazi i LS600h, za kojim vlada veliko zanimanje.
I dok se mnoge zemlje u Europi, ali i šire, trude potaknuti
vozače da kupuju ekološki
“osvještenije” automobile, i to na mnoge
načine i subvencioniraju, kod nas zasad nema sluha za takvu skupinu
vozila. Kupci hibridnih modela u Portugalu, primjerice, prilikom kupnje
plaćaju uvoznu cijenu vozila, plus troškove zastupnika, a
oslobođeni su plaćanja državnih davanja – carine, eventualne
trošarine, PDV-a,... Tako ovakvi automobili postaju sve
zanimljiviji kupcima.
Kod nas nema nikakvih naznaka za takvu praksu, a paradoks je da se osim
standardnih troškova (kao i kod ostalih automobila) prilikom
kalkuliranja konačne cijene treba uključiti i naknada za otpadne
baterije i akumulatore, pa hibridni modeli imaju čak i veće državne
namete.
Takva državna politika nimalo ne ide naruku ekološkoj
osviještenosti građana, kojima su hibridni modeli s
tehnološkog aspekta i te kako zanimljivi. Isprobali smo sva
tri modela koji se nude na našem tržištu i
izdvojili njihove razlike i sličnosti.
PARADOKS U Hrvatskoj veći - umjesto manji - nameti na hibridne modele, čime su gotovo nezamjetni na cestama