Najčešće pogreške

Nikad povoljnije do vozačke dozvole: Iskoristite novogodišnju akciju za prvih 30 upisnika Autoškole Start

Autoškola Start
Foto: Native tim VL
1/5
16.01.2023.
u 11:31

Nakon polaganje teorijskog dijela, slijedi najvažniji dio za stjecanje vozačke dozvole - ispit na cesti.

Nekad je to bila mala roza knjižica, a danas je mala roza kartica. U kojem god obliku bila, vozačka dozvola oduvijek je bila jedan od najvažnijih dokumenata koje posjedujemo kao građani Hrvatske. Polaganjem vozačkog ispita i stjecanjem vozačke dozvole dobivate neovisnost i slobodu. Ali prerano polaganje ispita moglo bi dovesti do neuspjeha, razočaranja i potencijalnih odgoda važnih događaja, poput zaposlenja ili preseljenja.

Cilj vozačkog ispita je jednostavan, utvrditi razumije li kandidat pravila prometa i može li sigurno upravljati vozilom. Za dokazivanje toga potrebna je demonstracija osnovnih vozačkih vještina koje se stječu u autoškoli. Pa zašto je onda polaganje nekima toliki “bauk”? Zašto toliko ljudi padne prvi put kada polažu vozački ispit? Ispitivači koji provode test kažu da je najčešći razlog zbog kojih studenti padaju prvi put - živci. Malo je testova u životu koji izazivaju više tjeskobe od ispita za volanom. Pokušajte se opustiti, budite samouvjereni i pustite da sve vještine i tehnike koje ste naučili odrade svoje. Bez obzira koju vrstu testa polažete, živci i tjeskoba mogu uzrokovati mentalne blokade koje ljude zbunjuju zbog lakih stvari. A zapamtite i da ako ne položite iz prvog pokušaja, nije kraj svijeta, uvijek možete pokušati ponovo.

Zato smo razgovarali s Igorom Premužićem, instruktorom i vlasnikom autoškole Start u Zagrebu, koji nam je otkrio male tajne koje mogu pomoći budućim vozačima da što lakše savladaju vozački ispit.

Igor Primužić, vlasnik autoškole Start
Foto: Native tim VL

Kako se obući za vožnju?

Svakako prvenstveno savjetujem da je cilj stvoriti sto ugodnije i opuštenije okruženje. Što se tiče samog odabira odjeće i obuće, za odjeću nemam poseban savjet, najbolje je nositi ono u čemu se kandidati osjećaju najbolje, ali za obuću bih preporučio ravne cipele, najbolje tenisice, s tankim đonom kako bi kandidati što bolje i lakše osjetili kvačilo. To je izuzetno bitno, pogotovo na početku.

Što s mobitelom?

Uvijek izbjegavati korištenje mobitela, najbolje da tijekom vožnje bude straga s preostalim osobnim stvarima – cilj je da kandidati nemaju mobitel uz sebe kako ih ništa ne bi dekoncentriralo.

Prvi put na poligonu?

Često se susrećem s kandidatima koji su pod stresom, pogotovo na početku i ako nikada nisu vozili. Međutim, bitno je stvoriti individualni pristup sa svima i na početku objasniti da je zapravo to što nikada do tada nisu vozili ustvari prednost, jer su sada došli naučiti onako kako je ispravno i što točnije. Također, svakoj pogrešci treba pristupiti smireno i shvatiti ju kao prostor za napredak i ispravak. Pogreške su, uostalom, normalna stvar u početku bavljenja bilo kojom aktivnosti i poslom, pa tako i u vožnji.

Foto: Native tim VL

Bočno parkiranje

Iako je bočno parkiranje kao takvo zapravo izbačeno iz formalnog učenja kandidata, zbog njegove važnosti i učestalosti u kasnijoj vožnji, ja svakako volim uključiti u svoje sate i učenje bočnog parkiranja. U praksi mi se najčešće pokazalo da kandidati prije svega bočnom parkiranju pristupaju s najvećim strahom, očito s pravom jer im to zaista i u praksi predstavlja najveći problem, odnosno najteže ga usvoje.

Je li prije bilo lakše proći vozački?

Smatram da je današnjim kandidatima puno lakše nego što je bilo u prošlosti. Razlog tome je, kao i u većini područja u životu, napredovanje tehnologije. Samim time olakšano im je i polaganje i učenje vožnje – tome najviše pridonose izumi poput kamera za stražnje parkiranje, raznorazni senzori na automobilu, pomoć pri kretanju na uzbrdici, automatska ručna, upozorenja za vozila i predmete u mrtvom kutu i slično.

Najčešća zabluda

Često se smatra da ispitivači namjerno ruše kandidate, pa čak i u dogovori s instruktorom. To apsolutno nije istina niti bih ja kao instruktor/vlasnik autoškole imao nešto pozitivno od toga što mi kandidat ne prođe ispit. Upravo suprotno, to bi me dovelo na loš glas kao lošeg instruktora, što nikome u autoškoli nikako nije u cilju.

Foto: Native tim VL

Što nakon dobivanja vozačke?

Prvenstveno, ne stajati s vožnjom nakon polaganja – moj savjet svakome bi bio da krene polagati tek onda kada je odlučio stvarno VOZITI. Npr. imam jako puno starijih kandidata, pri tome starijih ne mislim po pitanju godina nego da su davnih dana položili vozački, ali od tada nisu praktički vozili, pa im je sada potrebno puno više da se vrate u formu i onda uzimaju velik broj dodatnih sati vožnje. Uz to, što više vremena prođe bez vožnje, to su sve više nesigurni u sebe. Za početak najbolje je voziti s nekim iskusnim, ali paziti da to razdoblje ne bude predugo jer je bitno da se oslobode straha od samostalne vožnje.

Najvažniji savjeti za kraj

Ne piti i voziti, ne koristiti mobitel za vrijeme vožnje i ne voziti prebrzo jer se na taj način lako izgubi kontrola nad vozilom.

Stoga ako ste razmišljali o vozačkom ispitu, ne gubite vrijeme. Strahove zaboravite, upišite autoškolu u kojoj ćete imati potporu instruktora i postanite vozač. U autoškoli Start upravo je u tijeku novogodišnja akcija, a polaganje B kategorije po akcijskoj cijeni košta 600 EUR (redovna cijena je 775 EUR). Više detalja saznajte na webstranici autoškole Start.

Sadržaj nastao u suradnji s Autoškolom Start.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije