„Mobile World Congress“, kojeg organizira GSMA - globalna asocijacija svih telekomunikacijskih kompanija, održat će se ove godine od 27. veljače do 2. ožujka u Barceloni. Hangar 18 bit će prva hrvatska tvrtka koja će se predstaviti na tom najvećem svjetskom kongresu proizvođača pametnih telefona i mobilne tehnologije u Barceloni.
Tek nešto više od tri godine na tržištu pametnih mobitela bilo je dovoljno hrvatskoj tvrtki Hangar 18 da zahvaljujući svojim modelima mobilnih telefona Noa lani uđe u Deloitteov Top 50 najbrže rastućih tehnoloških kompanija u Europi (rast prihoda od 527 posto).
Otvaranjem predstavništva izdvojene kompanije Noa Group u susjednoj BiH, koja će biti zadužena ta istočna tržišta izvan Europske unije, učinjen je još jedan korak u velikom investicijskom ciklusu ove tvrtke sa sjedištem u Koprivnici.
U sljedećem razdoblju Hangar 18 planira uložiti oko 100 milijuna kuna u razvoj proizvoda i širenje tržišta. Samo u BiH, u razvojni i distributivni centar za tržišta balkanske regije, Turske i Bliskog istoka uložit će više od 15 milijuna kuna.
Mario Kralj, vlasnik i direktor Hangara 18, ističe da sve što rade rade zahvaljujući vlastitom know-howu, dakako, uz partnerstvo s kineskim Shenzhen Sumvierom koji im radi nabavu i logistiku i s kojim su se i službeno “spojili” 2015. godine te tako postali prvi hrvatski proizvođač pametnih telefona. Investitori, domaći i strani, doslovno stoje u redu kako bi poduprli hrvatsku tehnološku priču oko njihova brenda Noa.
„Dobili smo čast predstaviti se u šestom paviljonu od njih devet. Ako imate sreće i proizvod da vas pozovu, možete očekivati osmi, deveti. U tom smo paviljonu samo mi i francuski Wiko od Europljana. U Barceloni ćemo predstaviti našu novu seriju Noa element od sedam modela.“ – ističe Mario Kralj i dodaje da su i organizatori prepoznali tržišni potencijal Noa serije.
Hangar 18 pokrenut je u Koprivnici još 2005. kao obiteljska tvrtka s vlastitim internet kafeom i malenim servisom koja je sklapala stolna računala. Računalne konfiguracije ubrzo postaju glavna djelatnost, a kako su godine odmicale, tržište je raslo, pa su otvarali servisne i maloprodajne centre. Hangar 18, dodaje Kralj, danas je na trećem mjestu po broju prodanih konfiguracija. U 2014. odlučili su razviti prve vlastite modele pametnih telefona pod imenom Noa. Po broju prodanih primjeraka u Hrvatskoj danas su ispred njih samo giganti Samsung i Apple.
Hangar 18 danas ima gotovo 100 zaposlenih, a u servisnom centru radi još 30 ljudi. Uskoro otvaraju i veliko predstavništvo Noe u Zagrebu.
Uspjeh na domaćem tržištu mobitela još je veći uzme li se u obzir da njihovi proizvodi nisu dostupni ugovorno kod dva najveća teleoperatera. Noa je, međutim, prvi regionalni brend mobitela koji surađuje s Tele2, od 2014. godine.
„I to će se promijeniti. Upravo pregovaramo s T-mobileom o tome da u Hrvatskoj, a i šire, u ponudi budu i naši mobiteli. Kako otvaramo nova tržišta tako dogovaramo i buduću suradnju s tamošnjim operaterima.“ - otkriva Mario Kralj uz podatak da su lani na tržištima Hrvatske i Crne Gore prodali oko 180.000 mobitela.
Kako tvrtka širi tržišta, tako rastu i planovi, pa ove godine očekuju prodaju oko 500.000, a već iduće godine milijun pametnih mobitela i to na tržištima u desetak zemalja, na kojima se godišnje proda oko 10 milijuna mobitela.
S crnogorskim operaterom Telenorom prodaja je u nekoliko zemalja počela za Božić, a u Češkoj i Slovačkoj počet će na proljeće. Uz istočna tržišta, u planu je i širenje na zapad, a radi se i na širenju predstavništva u Kini. Gostovanje na sajmu u Barceloni trebalo bi im pomoći da se probiju i na Pirenejski poluotok.
Tvrtka partner Sumvier sada radi ekskluzivno samo za Nou, a sve što je plod ideje zaposlenih u koprivničkoj tvrtki i što se može outsourcati, navodi Kralj, prodaju drugima kako bi pokrili dio troškova. Stoga mnogi pametni telefoni srednjeg i nižeg segmenta koriste upravo njihov dizajn.
„Mogu se čuti kritike da naš proizvod nema veze s Hrvatskom, da je sve to Kina. Baš suprotno, ideja i razvoj koncepta apsolutno su naši, a što se tiče proizvodnje, naravno da se „štanca“ u Kini, kao, uostalom, 98 posto svih mobitela danas.“ - napominje Kralj te opovrgava bilo kakve tvrdnje da se radi o generičkom dizajnu. Noina najnovija Element serija sa sedam modela i flagship mobitelom H10 nema baš ništa generičko.
Tržište generika, to jest C brendova, polako nestaje te se danas bez vlastitog razvoja i podrške više ne može opstati. Upravo je to cilj Hangara 18 i Noe - ne nadmetati se s A brendovima poput Applea, Samsunga ili Sonyja, nego imati prepoznatljiv brend srednjeg B segmenta.
Pametni telefon Noa H10 predstavlja krunu višegodišnjeg razvoja pametnih telefona, te spada u Element seriju uređaja. Element seriju pametnih telefona ističu posebno dizajnirani uređaji koji krajnjem korisniku nude dizajn i funkcije iz „premium“ segmenta uređaja po pristupačnijim cijenama.
Radi se o novom top modelu Noa pametnih telefona koji prvi na svijetu donosi najbrži Helio X27 procesor s deset jezgri kojeg je izradio MediaTek, koje kucaju na taktu od 2,6 GHz. Uređaj raspolaže s 4 GB radne memorije kao i 32 GB interne memorije koje je proizveo Samsung. Zaslon veličine 5,5-inčna potpisuje Sharp, a dolazi izrađen u 2,5D tehnologiji i u Full HD rezoluciji 1080 x 1920.
Ono što najviše izdiže ovaj model u usporedbi s prošlima je stražnja dvostruka Samsung kamera 2x 13 MP koje omogućuju „refokusiranje“ i naknadnu obradu, a opremljene četverostrukom (Double Dual Flash) LED bljeskalicom. Kamera omogućuje 7 načina snimanja. Ovo je zapravo prvi uređaj s dvostrukom kamerom na ovom čipsetu, kojeg je MediaTek razvijao od ožujka 2016. godine. Osim toga, uređaj ima i prednju „selfie“ Samsung kameru od 13 MP s ugrađenom svjetiljkom.