PROMO

Nova Mazda3 - na korak do klase više

Mazda3
Foto: PR FOTO
1/21
PR
Autor
PR članak
04.12.2013.
u 08:30

Mazda3 nimalo ne skriva da se izgledom snažno oslanja na hvaljeni i izvrsno prihvaćeni dizajn posljednje Mazde6, s time da njene konture djeluju još napetije i mišićavije.

Nakon SUV-a CX-5 i Mazde6, najnovija Mazda3 već je treći model Mazdine 6. generacije proizvoda, koji je ovaj japanski proizvođač izbacio na tržište u nepunih godinu i pol dana. Svima je zajednički dizajnerski izričaj 'Kodo – duša pokreta' i puna paleta SKYACTIV tehnologija kojima Mazda izazivajući konvencionalna tehnička rješenja nastoji automobile učiniti ekološki podobnijima ne žrtvujući pritom voznodinamičke osobine.

Mazda3 nimalo ne skriva da se izgledom snažno oslanja na hvaljeni i izvrsno prihvaćeni dizajn posljednje Mazde6, s time da njene konture djeluju još napetije i mišićavije. U odnosu na prethodnu generaciju nije nimalo narasla u dužinu, no proporcije su joj potpuno promijenjene; za 1,5 cm je niža, 4 cm šira, a njen međuosovinski razmak narastao je za 6 cm na čak 270 cm. To je u ovom trenutku naviše u C-segmentu, više čak nego kod prve generacije Mazde6, pa ne čudi stoga da 'trojka' nudi jednu od najprostranijih unutrašnjosti u klasi, s najvećom širinom u visini ramena među konkurentima. Kao i do sada, Mazda3 dostupna je u dvije karoserijske izvedbe: praktični Sport sa 5 vrata i elegantni sedan sa 4 vrata. Obje krase jedni od najnižih koeficijenata otpora zraka u segmentu, od 0,28 za Sport i čak 0,26 za sedan.

Kod nove Mazde3 i dizajn unutrašnjosti dosljedno prati dinamične vanjske linije, čineći vozačko okruženje vrlo ugodnim oku, no pritom donosi visokokvalitetne materijale i završnu obradu daleko iznad prosjeka klase, dok su neki detalji poput head-up displaya i okretnog HMI komandera do sada bili dostupni su samo kod premium predstavnika klase. Mazda je u novu 'trojku' ugradila jedan od najnaprednijih sustava povezivanja pametnih mobilnih telefona s vozilom, nazvan MZD Connect, kojim se vrlo jednostavno upravlja putem velikog 7“ ekrana osjetljivog na dodir, već spomenutim HMI komanderom ili glasovnim naredbama. Taj je sustav, koji uz doplatu za SD memorijsku karticu s mapama uključuje i GPS navigaciju, raspoloživ već od druge razine opreme Challenge.

U ponudi motora potpuna je novost trenutno najmanji predstavnik SKYACTIV obitelji, 1,5-litreni benzinac sa 100 KS, koji se sada naziva G100. Zahvaljujući ekstremnom omjeru kompresije (14:1), ispušnom sustavu 4-2-1 i ostalim SKYACTIV atributima, u odnosu na prethodni 1,6-litreni benzinac nudi više okretnog momenta, posebno u nižim i srednjim režimima, tako da osim što osjetno bolje ubrzava, sada troši čak 20-ak posto manje goriva – u prosjeku tek 5,0 l/100 km uz emisiju CO2 od 118 g/km. Iza oznake G120 krije se inačica već poznatog SKYACTIV benzinca obujma dvije litre, ovdje sa 120 KS. Taj motor možda najbolje oslikava kako Mazda kontrira važećim trendovima, jer konkurenti u tom razredu snage u pravilu nude malene turbo-benzince. Okretnim momentom od čak 210 Nm ovaj benzinac nadmašuje suparnike, a pritom u prosjeku troši svega 5,1 l/100 km (119 g CO2 po km). U ponudi je još i sportski G165, iz CX-5-ice i Mazde6 poznata varijanta 2,0-litrenog benzinca sa 165 KS, dok je kao dizelska opcija dostupan SKYACTIV 2,2-litreni CD150, koji nudi jedinstvenu kombinaciju performansi i ekonomičnosti. Konkretno, u izvedbi sedan s ručnim mjenjačem, Mazda3 CD150 do 100 km/h ubrzava za svega 8,0 sekundi, dostiže 213 km/h, a pritom u prosjeku troši svega 3,9 l/100 km (104 g CO2 po km).

Uz sve motore serijski dolaze 6-stupanjski mjenjači nove generacije, a uz G120 i CD150 dostupna je i SKYACTIV-drive 6-stupanjska automatika.

Lagana SKYACTIV karoserijska struktura 30-ak je posto čvršća i kruća nego prije, a pritom je Mazda3 idalje jedan od najlakših modela u segmentu. Osnovna inačica na vagu donosi tek 1.190 kg, dok je najteži dizelaš čak 70-ak kg lakši nego prije i jedva premašuje 1.300 kg. Podvozje je zapravo 'posuđeno' od veće Mazde6, pa u kombinaciji sa 100-njak kg lakšim automobilom pokazuje dodatnu dinamiku i visoke rezerve sigurnosti. Bezbrižnoj vožnji doprinose i brojni sustavi za povećanje aktivne sigurnosti, od kojih su neki, poput sustava automatskog kočenja pred preprekom, radarskog tempomata koji automatski održava razmak u odnosu na vozilo ispred ili sustava nadzora stražnjih mrtvih kuteva do sada bili rezervirani isključivo za premium modele.

Iako prethodnicu nadmašuje u svakom pogledu, nova Mazda3 ostala je na praktički istoj cjenovnoj razini. Osnovna Mazda3 Sport G100 Emotion (6 zračnih jastuka, DSC, klima-uređaj, električni podizači stakala, središnje daljinsko zaključavanje...) raspoloživa je već za 119.165 kuna, dok osjetno bogatiji paket Challenge (dvozonski automatski klima-uređaj, sustav automatskog kočenja u gradskoj gužvi, 16“ alu-naplatci, MZD Connect, kožni upravljač...) dolazi za nešto manje od 134.000 kuna. Slijedi paket Attraction, skuplji za nekih 12.500 kuna (ksenonska svjetla, grijana sjedala, senzori za kišu i svjetlo, stražnji parkirni senzori, nadzor mrtvih kuteva...), zatim Revolution (18“ alu-naplatci, BOSE ozvučenje sa 9 zvučnika, 'pametni' ključ, head-up display...), dok s najbogatijim paketom Revolution Top (električno namjestiva kožna sjedala, radarski tempomat, prilagodljiva zakretna biksenonska prednja svjetla...) nova Mazda3 malo koju želju ostavlja neispunjenom.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?