Izgleda da ideja vodilja Stevea Jobsa nije ona stara poslovica "ako
nije slomljeno nemoj ga popravljati" nego ona "ništa nije toliko dobro
da ne bi bilo bolje", jer je – uz veliku medijsku pompu, koja mu
svakako neće naškoditi – na presici u San Franciscu šef Applea
predstavio novi, poboljšani iPod s touch-screenom. Debljina od samo 8
mm, na dodir osjetljivi ekran dijagonale 3.5 inča (8.9 cm), baterija
koja omogućava 22 sata audio-playbacka (ili 5 sati gledanja videa)
prije ponovnog punjenja.... I maleni iPod nano je poboljšan – sad se i
na njemu mogu gledati video-uradci.
Novi iPod touch s 80 (ili 160) GB memorije koštat će 399 (299 za manji)
dolara, a najveća novost je ipak WiFi pristup internetu: opremljen je
Safari web browserom na kojem su ne samo ikone Google, Yahoo i YouTube
i mogućnost izravnog downloada s nezaobilaznih iTunesa, nego i ikona za
Starbucks; naime, Apple je napravio izravnu pogodbu s tim popularnim
lancem lokala za kavu, te će vlasnici novog iPoda ulazeći u bilo koji
Starbucks moći jednim pritiskom pokupiti onu pjesmu koja trenutno tamo
svira na razglasu, i dobiti popis 10 najviše puštanih pjesama. Također
je najavljeno da će vlasnici iPhonea moći za dodatnih 99 centi birati
između 500.000 pjesama iskoristivih za ringtone.
A najveću prašinu podigla je novost da iPhone, samo 10 tjedana nakon
predstavljanja, drastično pojeftinjuje: ukida se verzija s 4 GB
memorije, a ona od 8 drastično pojeftinjuje s 599 na 399 dolara. Svi
kupci koji su u zadnjih nekoliko dana priskrbili taj najtraženiji model
mobilnog telefona osjećaju se debelo iZigrani nakon te neočekivane
vijesti, koja je izmeđiu ostalog na burzi oborila cijene Appleovih
dionica za cijelih 5 posto (sa 141.76 na 136.76, a u dodatnom trgovanju
dionice su pale još 1.01 dolar). Oni kupci u zadnjih 14 dana koji nisu
otpakirali iPhone mogu ga vratiti i dobiti novce natrag pa ga opet
kupiti znatno jeftinije, a glasnogovornica tvrtke Natalie Kerris
najavila je i povrat novca onima koji su izvadili iPhone iz kutije –
ili u gotovini ili u kreditu na iTunesima.
Mišljenje analitičara je da takvi sunovrati cijena nisu ništa neobično
na tržištu mobitela, a da je Apple tek endavno ušao na to tržište pa se
tek uči biti i prodavač mobitela, te su ovakve "greške u koracima"
sasvim uobičajene. U svakom slučaju, nakon novosti iz Applea i
Microsoft je spustio cijenu svojeg Zune mp3 playera za 50 dolara; što
će to na tržištu značiti, vidjet će se.
INOVACIJE