Rekordi padaju

Nürburgring: Na krugu i brdu, na benzin i struju

Nürburgring
Foto: Thomas Frey/DPA/PIXSELL
1/3
15.04.2019.
u 00:12

Sjeverni krug Nürburgringa dug je nešto manje od 21 kilometra (20,8), a prema službenim podacima staze, sastoji se od 33 lijeva i 40 desnih zavoja, premda mnogi tvrde da ih se ovisno o načinu brojenja može detektirati između 85 i stotinu.

Za nama je velika godina na trkaćim stazama širom svijeta. Formula 1, svjetsko prvenstvo u reliju, Moto GP, utrke izdržljivosti, nezaobilazni Dakar... Od svih navedenih oktanskih spektakala doista nije lako odlučiti koji je donio više uzbuđenja. No, osim njih, prošle smo godine svjedočili i nekim doista fantastičnim rušenjima brzinskih rekorda od kojih je jedan trajao više od 35 godina!

Naravno, riječ je o onom čuvenom krugu Nürburgringa koji je pokojni Stefan Bellof odvezao još 1983. godine i nitko ga nije uspio skinuti sve do prošle godine. Da stvar bude još luđa, taj supertalentirani i nikad prežaljeni Nijemac je, podsjetimo, taj čudesni krug okrenuo u uvjetima treninga, dakle s prometom na stazi, i bez obzira na to na koncu je imao prosječnu brzinu veću od 200 km/h.

Vrijeme od 6 minuta i 11 sekundi tako je ostalo nedodirljivo puna tri i pol desetljeća, sve dok ga konačno nije srušio još jedan velikan trkaćih staza, Timo Bernhard, za volanom Porschea 919 Hybrid Evo. Bolid koji se kalio i dokazivao na stazama svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti (WEC) za ovu je prigodu, podsjetimo, oslobođen svih ograničenja natjecanja u kojemu je nastupao i doslovno je letio stazom. S prosječnom brzinom od gotovo 234 km/h, bilo je to dovoljno za ludo brzo vrijeme od 5 minuta i 19 sekundi!

No, novinska se tinta još nije stigla pošteno ni osušiti, a već koji mjesec kasnije divili smo se novom uspjehu: Volkswagen je na Pikes Peaku s modelom ID. R i vozačem Romainom Dumasom postigao vrijeme od 7 minuta, 57 sekundi i 148 tisućinki, što je prvi put da je netko na legendarnom usponu u Coloradu išao ispod osam minuta. A najbolji svjetski vozači ondje pokušavaju biti što je moguće brži već više od stotinu godina...

Osokoljeni ovim uspjehom, u Volkswagenu su, umjesto da uživaju u lovorikama, najavili novi pohod na još jedan rekord. Za upravljačem ID. R-a ponovno će se naći francuski vozač, a za tu priliku, koja će se ukazati u ljeto, automobil će dakako biti posebno dorađen jer su karakteristike Nordschleifea, s brojnim usponima i padovima i bržim i sporijim zavojima, u vozačkom smislu doista posebne. Kod prilagodbe vozila za napad na rekord najvažniji se zahvati odnose na aerodinamička svojstva jer uspon na Pikes Peak počinje na nadmorskoj visini od 2862 metra, a završava na čak 4302, dok visina Nordschleifea varira između 320 i 617 metara.

Volkswagen ID. R, inače, pokreću dva električna motora ukupne snage od 500 kW (680 KS), a masa vozila zajedno s vozačem iznosi manje od 1100 kg. Prema najavama iz Volkswagen Motorsporta, testiranja automobila obavljat će se od početka proljeća, a aktualni rekord Nürburgringa za potpuno električna vozila, inače, trenutačno drži Peter Dumbreck. On je u bolidu NIO EP9 2017. godine postigao vrijeme od 6 minuta, 45 sekundi i 90 stotinki, no vidjet ćemo hoće li ono ostati upisano u knjigama i nakon predstojećeg ljeta.

1. Dužina i visina staza

Sjeverni krug Nürburgringa dug je nešto manje od 21 kilometra (20,8), a prema službenim podacima staze, sastoji se od 33 lijeva i 40 desnih zavoja, premda mnogi tvrde da ih se ovisno o načinu brojenja može detektirati između 85 i stotinu. Visinska razlika doseže gotovo 300 metara jer se najniži dio staze nalazi na 320, a najviši na 617 metara nadmorske visine. Usporedbe radi, uspon na Pikes Peak dug je također oko 20 kilometara, pri čemu se start utrke nalazi na 2862 metra nadmorske visine, a cilj je na 4302 metra. Ova se legendarna utrka s vremenom vozi još od 1916. godine, a cesta je asfaltirana tek 2012. To ju je dakako učinilo još bržom, ali - unatoč nekim strahovima - nikako ne i manje zanimljivom.

2. Vječna borba za titulu

Osim ukupnog rekorda na Nürburgringu, podjednako je zanimljivo pratiti borbu proizvođača za titulu najbržeg u Zelenom paklu prema raznim kategorijama, primjerice među SUV-ovima ili vozilima 4x4. Vjerojatno najviše pažnje po tom pitanju privlači vječna bitka za rekord u kategoriji automobila s prednjim pogonom, koja se godinama vodi između Volkswagena, Renaulta, Seata... i njihovih kompaktnih sportaša Golfa, Meganea, Leona i ostalih. Rekord trenutačno drži Honda Civic Type R s vremenom 7:43.8, a koliko dugo, vidjet ćemo.

VIDEO Pogledajte lokacije kamera na hrvatskim cestama:

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije