Prvi je Volvo automobil napustio tvornicu 14. travnja 1927., a zvao se ÖV4. Prvi dio naziva „ÖV“ bila je na švedskom kratica za „otvoreni automobil“, dok je brojka 4 označavala broj cilindara u motoru koji je pokretao prvi Volvo. Dvadesetog veljače 2008. još jedan otvoreni Volvov automobil skrenut će pozornost javnosti. Riječ je o Volvu C70 – 15-milijuntnom proizvedenom Volvo automobilu koji napušta tvornicu u Uddevalli.
U svojoj prvoj godini postojanja Volvo je isporučivao automobile umjerenim tempom – svega 297 automobila koji su našli svoje kupce. Tvrtka se tijekom prve polovice dvadesetog stoljeća borila s globalnom ekonomskom depresijom te posljedicama Drugog svjetskog rata. Trebale su čak 23 godine da volvo proizvede svojih prvih 100,000 automobila. Danas tu brojku dostigne već tromjesečna Volvo proizvodnja.
Unatoč tome, Volvo nikada nije postao proizvođačem koji štanca automobile u ogromnom broju. Već u najranijoj povijesti tvrtke odlučeno je da će naglasak biti na kvaliteti i sigurnosti, a ne brojčanoj nadmoći. Od 1970-tih ekološke teme postale su značajna stavka u preokupacijama tvrtke. Stoga ne čudi što je baš Volvo prvi na svijetu izumio jedan od najvažnijih sigurnosnih sustava u automobilu – tritočkovni sigurnosni pojas koji je kao dio standardne opreme postao nezaobilazan od 1959. godine. Dok je pionirsku misiju u pogledu ekoloških nastojanja Volvo dokazao svojom inovativnom tehnologijom trostaznog katalitičkog pretvarača s lambda sondom 1976. godine.
Tijekom niza godina vlasnici Volvo automobila mogli su se uvjeriti u osjetljiv i pouzdan inženjering koji je krasio Volvo vozila. Funkcionalnost Volvo automobila dobila je važno priznanje kada je britanski magazin AutoExpress prije 10 godina objavio široki pregled pouzdanosti vozila iz očišta njihovih vlasnika. Dva Volvo modela koja su sudjelovala u istraživanju zauzela su čelna mjesta u svojoj klasi. Volvo C70 proglašen je najboljim sportskim automobilom, a Volvo S80 najboljim luksuznim modelom u snažnoj konkurenciji u kojoj je bilo i modela skupljih od njega.
Uz sve to, danas je Volvo brand sinonim i za atraktivan dizajn koji nasljeđuje karakteristične tekovine skandinavskog dizajna.
Kada je prvi Volvo napustio tvornicu davne 1927. godine na svojoj prednjoj rešetki ponosno je nosio amblem inspiriran simbolom za željezo. Ovaj logotip ostao je do danas prepoznatljiv znak švedskog čelika i kvalitete. Kada automobil s rednim brojem 15,000,000 napusti tvornicu u Uddevalli taj će amblem i dalje ponosno predstavljati Volvo vrijednosti kao što su kvaliteta i čvrstoća. Petnaestmilijuntni Volvo – Volvo C70 – jedan je od najsigurnijih kabrioleta ikada proizvedenih. Radi se o iznimno funkcionalnom i prostranom vozilu, koje ima odlike dva automobila zbog trodijelnog preklopnog tvrdog krova koji ga iz coupea pretvara u kabriolet samo jednim dodirom na gumb.
Volvo zanimljivosti
Najprodavaniji Volvo automobil u povijesti ove marke je model klasične serije 200. Između 1974. i 1993. godine proizvedeno je čak 2,862,572 primjerka ovog automobila Najslavniji od svih Volvo modela bio je sportski coupe P1800 iz 1960-tih. Njega je vozio Roger Moore u vrlo popularnoj televizijskoj seriji „The Saint“. Model iz 1966. u vlasništvu Irva Gordona ušao je u Guinnessovu knjigu rekorda kao automobil s najviše prijeđenih kilometara na svijetu ikada – u 2002. godini to je iznosilo 3,218,000 km, a do 2012. očekuje se da automobil prijeđe 4,817,000 km.