VIDI e-novation Award je prvi i najznačajniji hrvatski natječaj za hi-tech inovacije kojeg je pokrenuo Tomislav Kotnik još 2005. kada su startupska scena i ekosustav bili tek u povojima. Upravo organizacijom ovakvih događanja VIDI i Institut Ruđer Bošković potiču pojedince i tvrtke svih veličina na razvoj jedinstvenih i kompetitivnih proizvoda spremnih za svjetska tržišta.
Pristigle prijave je ocjenjivao vrhunski organiziran i nepristran žiri sastavljen od inženjera, znanstvenika, istraživača i poduzetnika koji su uz vrlo detaljno razrađen selekcijski proces odabrali IoT sustav za pozicioniranje i navigaciju u prostoru Spotsie, tvrtke Connected Devices i nagradili ga za visoko tehnološko dostignuće i inovativni koncept srebrnim “Teslinim jajem”.
“Spotsie je vrlo fleksibilan proizvod čiji je razvoj od početne ideje do funkcionalnog proizvoda trajao gotovo dvije godine. Kao osnovno rješenje, Spotsie predstavlja sofisticirana kombinacija inteligentnih hardvera (gateway i beacon) i najnovijih algoritamskih modela kao i 'clouda' koji je rezultat rada matematičara i kompjuterskih znanstvenika. Sustav postiže izvrsne rezultate – kako pokretnih, tako i stacioniranih objekata zbog čega možemo biti 100 posto sigurni u kojoj se sobi objekt nalazi”, navodi idejni začetnik i osnivač Roko Roić.
“Rješenje je bazirano na “Internet of Things” tehnologijama čije su mogućnosti zaista nevjerojatne pa je sustav uz jednostavnu implementaciju moguće primijeniti i mimo onog što za što ga trenutno koristimo, a to je event management. Spotsie mobilna i web aplikacija se uvijek prilagođava vizualnom identitetu i brendu kupca. Takvim pristupom naši klijenti s minimalnim ulaganjima imaju vlastitu aplikaciju razvijenu po najnovijim svjetskim standardima. Zbog visoke preciznosti unutar 2 metra, sustav pruža personalizirano, time i izvrsno korisničko iskustvo jer organizatori konferencija, kongresa i festivala u stvarnom vremenu imaju uvid u detaljnu analitiku o kretnjama i potrebama posjetitelja, ali i rezultate o uspješnosti cjelokupnog događanja”, ispričala nam je Lucija Zlatar, voditeljica razvoja proizvoda.
“Tijekom sudjelovanja na vodećoj kongresnoj burzi u Barceloni prošlog mjeseca, susreli smo se s klijentima i partnerima iz Europe i SAD-a koji su nam potvrdili kako u konferencijskoj i hospitality industriji postoji zaista velika potreba za proizvodima kao što je Spotsie, te da konkuriramo na globalnoj razini iako smo još uvijek u startup fazi. Uz pozicioniranje na regionalnom tržištu, sljedeći
Korak u prvom kvartalu je ulazak i na tržište srednje i zapadne Europe, a posebno sam ponosan što Spotsie kao mali startup iz Hrvatske razgovara s klijentima iz SAD-a, UK-a, Njemačke, Švicarske, Austrije, Rusije te Japana i Singapura. Kako se radi o izuzetno fleksibilnom sustavu, osim klijenata iz kongresnog biznisa već početkom godine krećemo s projektima iz naftne, proizvodne i građevinske industrije s fokusom na pozicioniranje ljudi i objekata te korporativnu angažiranost”, navodi Matej Zelić, voditelj razvoja poslovanja.
“Kada jedinstvenost, potencijal i kvalitetu proizvoda kojem smo posvećeni prepozna tim vrhunskih stručnjaka i znanstvenika instituta Ruđer Bošković i VIDI-a, s velikim entuzijazmom nastavljamo razvoj i komercijalizaciju Spotsija u RH, ali i globalno”, zaključuje Zlatar.