SENSE-A-LIFE

Od nemarnog vozača dijete bi spasio senzor

Sense-A-Life
Foto: Sense-A-Life
1/2
12.05.2016.
u 18:00

Sustav poput ovoga za koju će godinu vjerojatno biti dio serijske opreme većine auta, no i tada će zadnju riječ imati vozačev zdrav razum

Situacije ugrožavanja dječjih života nemarom roditelja sve su češće i na našim cestama, a kad (privremeno) na stranu stavimo one nažalost uobičajene, poput vožnje bez dječje sjedalice i sigurnosnog pojasa, mnogo (i) domaćih vozača ne smatra lošim potezom ostaviti dijete samo u zaključanom automobilu. Samo na pet minuta, da ne vodim dijete u trgovinu ili da ga ne budim - uobičajeni su to izgovori nemarnih roditelja. Dijete se ne ostavlja samo u automobilu, ni na minutu ni na pet minuta. Uostalom, tih pet minuta uvijek se protegne na bitno duže vrijeme, a već je i pet minuta dovoljno da se dijete prestraši, da si pojas omota oko vrata, da za ljetnih vrućina strada od toplotnog udara... Dijete se ne ostavlja samo u automobilu. Nikada.

Najčešće ispred trgovine

No, opet, mnogi to rade, a za njih se obično dozna na stranicama crne kronike, kad dijete strada. Iste su stranice inspirirale tvorce povezivog uređaja Sense-A-Life da kreiraju svojevrstan podsjetnik da je dijete ostalo u automobilu.

Razvili su ga očevi zgroženi sve većim brojem djece umrle u zaključanim automobilima, najčešće ljeti na parkiralištima trgovačkih centara. Princip je jednostavan: na sjedalo vozača postavlja se optički senzor koji reagira kad iz vozila izađe vozač, a u dječju sjedalicu ide drugi senzor koji registrira je li dijete u sjedalici. Na mobitelu osobe koja brine o djetetu (roditelj, baka, djed, dadilja...) aplikacija je putem koje će vozač odnosno vozačica dobiti poruku da je izašao ili izašla iz automobila, ali da je dijete još u vozilu. Naravno, stvar funkcionira samo u situacijama kad je dijete zaboravljeno, kad je smušeni roditelj smetnuo s uma da je u automobilu i dijete.

Alarmirati još nekoga

Poruka upozorenja na mobilni telefon neće imati učinka ako je dijete u automobilu ostavljeno namjerno, jer se roditelj nije imao volje u trgovini baviti (i) djetetom. Tu eventualno može pomoći poruka upozorenja poslana još nekome, tko bi tada trebao alarmirati nemarnog vozača/vozačicu odnosno policiju. No, opet jednak problem - stvar ‘pada u vodu’ ako nitko u djetetovom okruženju nije svjestan opasnosti od ostavljanja djeteta u automobilu. Takvi, uostalom, neće ni kupiti Sense-A-Life.

Ovaj se uređaj do vikenda mogao nabaviti putem kickstarter kampanje, u kojoj su njegovi tvorci pokušavali skupiti 50.000 dolara za početak proizvodnje. Za podršku u vidu 75 dolara zainterisirani su u prosincu na kućnu adresu mogli dobiti uređaj s jednim senzorom, dok se za uplatu od 119 dolara nudio Sense-A-Life s dva senzora, za dvije dječje sjedalice. Novac za pokretanje proizvodnje ipak nije prikupljen - na račun tima Sense-A-Life sjelo je tek 14.554 dolara - pa će autori Sense-A-Lifea morati u potragu za novim sponzorima.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije