Veliki medijski odjek imala je nedavna vijest da Porsche s tržišta diljem svijeta zbog kvara, koji može dovesti do otpadanja prednjih svjetala, povlači 102.000 primjeraka svojeg terenca Cayenne proizvedenih od ožujka 2010. do siječnja 2011. godine. Odjeknuo je i nedavni opoziv 1,3 milijuna BMW-a serije 5 i 6 proizvedenih između 2003. i 2010. godine zbog mogućih problema s akumulatorom koji bi, u ekstremnim slučajevima, mogli dovesti do požara. Iznenađenje je veće za one koji ne znaju da su opozivi automobilskih proizvođača normalna pojava i događaju se svakoga tjedna.
Uostalom, gotovo sve opozive automobila koje je zabilježio Rapex (sustav Europske unije za brzu razmjenu informacija o opasnim potrošačkim proizvodima) dobrovoljno su pokrenuli proizvođači. Prošle je godine, prema izvješćima Rapexa, bilo 127 opoziva automobila.
Najviše opoziva imali su Peugeot (12) i Volvo (11), a slijede Renault (9) i Citroen (8), pa Mercedes i Opel s po sedam opoziva. Šest opoziva zabilježili su Fiat i Honda, a po pet Chevrolet, Ford, Nissan i Toyota.
Najčešći je razlog opoziva rizik od požara. Čak 18 lanjskih opoziva odnosilo se na mogućnost izbijanja požara u automobilima. Razlozi su bili različiti, od mogućnosti curenja goriva i opasnosti od njegova zapaljenja, preko izloženosti pojedinih žica vlazi do mogućnosti kratkog spoja. Više od deset opoziva bilo je i zbog neispravnih zračnih jastuka. Najčešći je razlog mogućnost neaktiviranja zračnog jastuka pri nezgodi ili opasnost od krivog otvaranja pri čemu bi vozač ili suvozač mogli biti ozlijeđeni. Česta opasnost je i neispravna parkirna kočnica, bilo električna koju ugrađuje sve više proizvođača automobila, ili klasična ručna kočnica. Jedan od češćih razloga opoziva je i neispravnost sigurnosnog pojasa.
Opširnije o opozivima automobila svih proizvođača pročitajte u novom mjesečniku Auto Style koji za 3 kune možete kupiti u četvrtak uz Večernji list
Vecina opoziva je radi gramzivosti. Da bi zastedili 1cent ugradjuju losiji dio i nadaju se da nece bit problema. Od 100 losih jedan se vrati i dalje su u plusu. Identicno je u avio industriji gdje je jeftinije platit odstetu poginulima nego ugradjivat iznimno skupe dijelove.