Tisuću korisnih linkova skupili su na jedno mjesto i pokrenuli posao. Iako su na tržištu tek godinu, njihovu inovativnu stranicu www.1klik.hr dnevno posjeti osam tisuća ljudi. A oni će na to veoma ležerno: Prihodi su nam O. K.! Smiju se, nemaju baš nikakvu namjeru otkriti koliko im je naoko jednostavna ideja donijela novca. Tek podmetnu američku foru kako se snovi ostvaruju, a želje postaju realnost.
Konkurencija neka se pazi
– Pratili smo tržište, proučavali na kojim se to internetskim stranicama ljudi najviše zadržavaju, što ih najviše interesira, i to sve ponudili na jednom mjestu. Jednim klikom odlazite na omiljene internetske stranice bez tražilice ili upisivanja. To je zapravo idealna kombinacija Google Readera i RSS agregatora koja ujedno omogućuje pregled svih relevantnih vijesti hrvatskih portala – govori 29-godišnji Bojan Bernik, koji je svoju tvrtku osnovao 2008. Baš one godine kada je u trendu bila samo jedna riječ koju su morali svladati i tek rođeni klinci: kriza.
– Na projektu smo radili dvije godine jer je osim stranice bilo potrebno skupiti sve web podatke kako bismo raspolagali najboljim i najrelevantnijim činjenicama. Znao sam već u početku da želim napraviti homepage koji će biti praktičan ljudima – kaže šef Bojan dok u stanu koji je prilagođen za uredske potrebe broji i do 12 radnih sati na dan.
Urbanom stanu/uredu, naravno, jer tako to “uspješni klinci” danas rade. Radna soba, velika blagovaonica za sastanke i smišljanje najboljih ideja, mali balkon i mačak koji nije dekor urbanog načina poslovanja dečka koji je za mnoge “tek nedavno izišao s fakulteta”, ekonomskog, naravno, čine ugodnu radnu sredinu trojca zaposlenog u tvrtki Video media. Pod tom su firmom okrunili svoje ideje.
– Cilj je stranice 1klik sažimanje relevantnog i korisnog sadržaja na jedno mjesto te ušteda vremena pretraživanja interneta u potrazi za kvalitetnim sadržajem – diplomatski to izgovara. Gotovo napamet. A onda prasne u smijeh.
U svojoj tvrtki, na tržištu novoj, zaposlio je još dvojicu prijatelja.
– Teže je raditi za prijatelja nego za “nepoznatog” šefa – priznaje pritom jedan od njih, 28-godišnji Goran Hero. Nakon traženja i traženja posla te zapošljavanja preko studentskog servisa, sreću je pronašao u tvrtki svog studentskog prijatelja.
– Bojana sam upoznao još na fakultetu, tijekom godina radili smo na projektima i raznim idejama i evo nas zajedno ovdje – dodaje Goran, kojemu je ovo prvi posao u struci.
Košarkaško i nogometno igralište, kao i odlaske u kazališta, dečki su morali staviti na čekanje: posao je u prvome planu.
– Dovest ćemo u pitanje konkurentske tvrtke – samouvjereno će Bojan, koji je sa svojim malim timom pokrenuo i stranicu www.automobili.hr.
– Ideja je bila jednostavna, željeli smo razviti “google za automobile”, tražilicu koja će na jednome mjestu ponuditi sva rabljena vozila, no projekt se razvio u nekom drugom smjeru – govori o stranici koja broji četiri tisuće posjetitelja dnevno i čak devet tisuća oglasa. Ne kriju da ih konkurencija nije baš dobro prihvatila, no to ih je, kažu, natjeralo da ih pobijede “inteligentnim i inovativnim rješenjima”.
– Radimo na novome projektu koji ćemo uskoro plasirati na tržište. Tako se trudimo stvoriti dugoročnu vrijednost, ponuditi građanima sve potrebne servisne informacije i dati im detaljne upute o kvaliteti automobila. Planiramo stvoriti i tražilicu koja će dati jasne podatke o najbližim vulkanizerima, njihovoj ponudi i cijenama – najavljuju.
Interes i iz inozemstva
Za njihove projekte koji su već na tržištu zainteresirani su i inozemni poslovnjaci, no dečki, barem zasad, o tome ne žele otkriti baš ništa.
– Naša je poslovna filozofija jednostavna. Kad smo stvarali ova dva projekta znali smo da korisnika ne želimo zadržati isključivo na našoj stranici nego mu ponuditi ono što ga zanima i omogućiti mu da već u sljedećem koraku dobije sve informacije – objašnjavaju.
Internetska stranica koja im je donijela poslovnu slavu, iako nisu informatički stručnjaci, jednostavnim pokretom mišem otkriva najposjećenije sadržaje.
– Zanimljivo je da sa stranice 1klik posjetitelji najviše klikću upravo news portale koji su pravi hit. Tako, primjerice, samo s naše strane u jednom mjesecu svaki portal primi 50 tisuća posjeta. Tek nakon toga slijede društvene mreže, a za njima i ostali sadržaji – govore uglas.
A kad prođe radno vrijeme i zatvore se vrata ureda? Momci se primaju knjige, uza završeni fakultet dodatno se školuju, uče strane jezike i svladavaju sve tajne poslovnog svijeta.
– To je, vjerujemo, tajna uspjeha. Stalno usavršavanje i dodatno školovanje otvara prostor za nove ideje i projekte – zaključuju.
zivim u americi i sudoperac sam, uz najvecu zrtvu nikako postat milioner . sudoperac i milioner...... samo price za malu dijecu.