Osvježena druga generacija Toyotinog kompakta Aurisa donosi sasvim male promjene vanjskog dizajna, dok su veći noviteti u unutrašnjosti i ispod poklopca motora.
Dosad konzervativnu unutrašnjost Japanci su modernizirali multimedijskim sustavom sa 7" ekranom kojim se upravlja vrlo jednostavno. Auris dolazi u dvije karoserijske izvedbe, kao klasičan hatcback (prtljažnik 360 l) i kao Touring Sports karavan (530 l).
Glatki turbobenzinac
I dalje je početni benzinac 1,33-litreni atmosferac sa 90 KS, ali Toyota po prvi put u manjoj klasi nudi i turbobenzinca. Riječ je o 1,2-litrenom turbu koji kombinira otto i Atkinson ciklus rada četverotaktnog motora radi smanjenja potrošnje goriva. Razvija 116 KS i 185 Nm okretnog momenta dostupnog od 1500 o/min zbog čega vuče jako dobro i glatko, uz gotovo neprimjetnu buku. Potrošnja? Na testnoj ruti nam je bila oko 6 l/100 km.
I dalje je početni benzinac atmosferski 1,33 sa 99 KS, a dizelaš obnovljeni 1,4 D-4D sa 90 KS. Umjesto 2-litrenog dizelaša sada se nudi 1,6 D-4D sa 112 KS i 270 Nm, preuzet od BMW-a. U prilično opuštenoj vožnji brdovitom otvorenom cestom i gradom, može se voziti uz 4,8 l/100 km.
Ali, i dalje je najisplativiji hibrid, koji je lani bio izbor svakog drugog europskog kupca Aurisa. Stari je to Toyotin HSD sustav, poznat iz Priusa treće generacije. Kombinacija 1,8-litrenog benzinskog Atkinson motora i elektromotora još je uvijek, s obzirom na cijenu, bez premca u hibridnoj ponudi na tržištu.
Sigurnosni paket 3500 kn
Na testnoj ruti koja je uključivala i prometnu gužvu do samog središta Bruxellesa potrošnja nam je bila 3,8 l/100 km. Hibrid cjenovno starta od 164.900 kn (kad ima državnih poticaja 30.000 kn manje). Za tu cijenu konkurencije jednostavno nema. Početni Auris 1,33 stoji 118.600 kuna, a doplata za karavan je 7000 kuna. Ono što se svakako isplati doplatiti je Toyota Safety Sense. Za 3500 kuna dobije se sigurnosni paket s automatskim kočenjem u nuždi, samostalnim prebacivanjem dugih i kratih svjetala, upozorenje na izlazak iz trake i prepoznavanje prometnih znakova.
>> Novi motori dali su mu uglađeniju i štedljiviju notu
>> Nova Opel Astra - kompaktnija i 200 kg lakša uz moderne motore i tehnologiju