Prema prvim podacima agencije JATO, tijekom siječnja broj registriranih
automobila na europskom tržištu pao je 1,7 posto u odnosu na početak
godine lani. Tako je ovogodišnji siječanj sa 1,272.242 automobila za
21.713 primjeraka slabiji od prošlogodišnjeg. Među prvih deset marki,
samo tri bilježe povećanje prodaje prvi Volkswagen, zatim Fiat,
koji je sada ušao među prvih pet, te desetoplasirani BMW.
Volkswagen je sa 127.350 primjerka 4,9 posto bolji, dok je Fiatovo
povećanje od 5,6 posto bilo dostatno da prošlogodišnju petu poziciju
preuzme Peugeotu, koji je sada prodao 3 posto manje vozila. Fiatov
napredak može se zahvaliti i planetarno popularnom modelu 500, od
kojega se i u budućnosti mnogo očekuje, a osim modela Grande Punto i
Bravo uvelike pridonosi dizanju Fiata iz pepela.
U "top 10" su, dakle, nakon VW-a, redom Ford, Opel, Renault, Fiat,
Peugeot, Citroen, Toyota, Mercedes i BMW. Vrijedi spomenuti kako vrlo
snažan rast prema lani bilježi japanski Nissan, povećavši prodaju više
od 46 posto, što je rezultat velike potražnje za crossover modelom
Qashqaijem.
Pogledamo li kakvo je stanje kod najtraženijih modela, odmah se vidi
koji je model zaslužan za Volkswagenov skok. Naime, Golf je zabilježio
39.887 registracija, što je rast veći od 31 posto. Samo 2381
primjerak manje bilježi Peugeot 207, što je ujedno i rast više od 9
posto prema lanjskom siječnju.
Istodobno, najveći pad među prvih deset modela bilježi Opelova Corsa sa
32.688 vozila, što je gotovo 18 posto manje prema lanjskom početku
godine.
Prema riječima Nasira Shaha iz JATO-a, potrebno je još nekoliko tjedana
kako bi se mogle dati konkretne simulacije u kojem će smjeru ići
ovogodišnje tržište.