Popularni smartphoneovi odnosno pametni telefoni nastavit će proboj na tržištu, a u sljedećoj godini očekuje se da će biti prodano oko 400 milijuna primjeraka tog uređaja, čime će se nadmašiti broj prodanih osobnih računala, naglašeno je na jučerašnjem predstavljanju Deloittove studije pod nazivom "Trendovi u telekomunikacijama u 2010.".
Najvažnija bitka u 2010. bit će ona za prevlast na području mobilnog pretraživanja, iako za sada prihoduje skromnih jednu do dvije milijarde dolara, težište će se upravo tu prebaciti, smatra Dejan Ljuština, viši menadžer u odjelu za poslovno savjetovanje u Deloitteu.
Zbog gotovo 600 milijuna mobilnih širokopojasnih veza u 2010. bi se moglo doći do svojevrsnoga bežičnog ekvivalenta "prometne gužve". Stoga se očekuje da će vodeće svjetske tvrtke specijalizirane za telekomunikacijske tehnologije koje omogućuju bolje funkcioniranje bežičnih mreža zabilježiti gotovo stopostotni rast, kazuje se u Deloitteovu istraživanju.
Kada se radi o hrvatskom tržištu i tržištu regije, mobilni dio počeo je stagnirati, dok fiksni bilježi i pad. Većina tržišta u regiji zasićena je u dijelu koji se odnosi na pokretne mreže, no mjesta za investicije i rast i dalje ima na području broadbanda.
Globalni će se telekomunikacijski sektor usredotočiti nadalje na smanjenje izravne i neizravne emisije ugljičnog dioksida, a emisija bi po telefonskoj liniji trebala pasti prosječno za 10 posto.
Telekomunikacijska industrija koja pruža usluge četirima milijardama klijenata s prosječno 1,5 linija po korisniku, godišnje stvara 183 milijuna tona ugljičnog dioksida. Riječ je o 0,7 posto udjela u globalnoj emisiji ugljičnog dioksida što je i dalje povoljnije u odnosu na automobilsku i avioindustriju, naglasio je D. Ljuština.