Testiranje Picara 20 u Novalji gotovo da je nalikovalo testiranju
nepromočivosti nautičkih odijela. Naime, iako je toga dana u Zagrebu
bila “katastrofa od vremena”, dok smo putovali do Paga ondje je bilo
mirno, južina, ali bez kiše, pa smo se nadali da će tako i ostati. A
zatim se nebo otvorilo. Nakraju se to pokazalo dobrim.
Naime, isprobali smo kako bi se plovilo ponašalo da se u takvoj
situaciji zateknu oni koji ne uspiju umaknuti pred nevremenom,
primjerice iz ribolova. Iako je lijevalo kao iz kabla, i unatoč
valovima od juga, Picaro je dokazao da je jači od nevremena, brza i
stabilna brodica koja u zavoje ulazi sigurno, ne proklizuje. Od kiše se
nije moglo ni gledati, a kamoli fotografirati, pa objavljujemo
fotografije nastale za lijepa vremena.
Picaro 20, koji je svjetsku premijeru imao na lanjskom splitskom sajmu,
konstruirao je Luciano Beg, konstruktor i vlasnik Marservira iz
istarskog Kaštelira. Službeni mu je distributer zagrebački Alex moto,
koji nas je i pozvao na probnu vožnju.
Postoje dvije verzije, Picaro 20 SD i WA, koju smo isprobali, a osnovna
je razlika što WA ima pod pramcem kabinicu s ležajem za dvoje, u koju
se ulazi kroz vratašca od pleksiglasa s poklopcem. Proizvođač kaže da
su moguće različite verzije, ovisno o namjeni plovila. Naime,
naručitelji iz Crne Gore za big fishing tražili su u kokpitu ugradnju
velikog hladionika, moguće je ugraditi i kemijski WC,...
Brodica djeluje moderno, iako mu je pramčani dio tradicionalnog
izgleda, s lako povijenom ogradom prema krmi. Krmena je platformica
obložena tikovinom, i vrlo korisan prostor.
Uz upravljačko su mjesto dva sjedala koja se mogu okrenuti i prema
krmi, a na instrumentnoj ploči pokazivači broja okretaja motora,
brzine, količine goriva. Ovo je varijanta za obiteljske izlete pa je
cijeli pramčani dio veliko tapecirano sunčalište. Ribarima, pak, pramac
služi kao radni prostor, za izvlačenje mreža, pa se ne tapecira. Na
pramčanom je mostiću i sidro. Kad se hoda po brodu, ne reagira na
promjene težine.
U krmi je spremište za Mercruiser 3 motor od 135 KS, i u toj
ekonomičnoj postavi, vozeći do 35 milja, troši 11-13 litara na sat.
Maksimalno postiže 45 čvorova, pri 5000 okretaja motora, i tada troši
18 l/h, a zbog gaza od samo pola metra može pristati svuda. Sa svake su
strane krme dva spremišta koja mogu biti i protočna komora za živu
ješku ili hlađena komora, ovisno o namjeni brodice.
TESTIRALI SMO Domaću brodicu