Prije nekoliko godina bio je tek američka tradicija. Dan nakon Dana zahvalnosti, koji uvijek pada na treći četvrtak u mjesecu, prozvan je Crni petak. Ime je nastalo jer su trgovci crvenom tintom označavali negativne, a crnom pozitivne iznose. Petak krajem studenog prozvan je crnim jer je označavao početak perioda u kojem bi trgovci zaradili većinu svojih profita i napokon počeli koristiti crnu tintu.
Danas se jedan petak čak i u Hrvatskoj pretvorio u cijeli mjesec vrtoglavih sniženja koja nas prizivaju sa svih strana kako bismo baš u toj trgovini ostavili svoj teško zarađeni novac. Ipak, darovi su za većinu neizostavan dio blagdanskog ugođaja, a budući da ih svakako treba kupiti, upravo je ovo vrijeme za mnoge savršen trenutak za veće izdatke.
Barbara Khan, profesorica marketinga sa Sveučilišta u Pennsylvaniji, objasnila je za NBC kako je Crni petak postao Crni studeni. Kaže kako je sve počelo uvođenjem Cyber ponedjeljka, odgovora internetskih trgovina na nevjerojatne količine novca koji su američki građani ostavljali u trgovinama na Crni petak.
Kako bi se mogli natjecati s ponudom online prodavača, fizičke trgovine počele su produljivati vrijeme u kojemu nude popuste dok nismo dobili Crni studeni. "Crni petak bio je okidač ljudima da krenu u dućane, no preobrazio se u generalnu sezonu promocija. Crni petak izgubio je svoju magiju", kazala je Khan.