Klub ljubitelja Mazda automobila, koji u Hrvatskoj djeluje već 13 godina, proslavio je prošloga vikenda u Zagrebu 102. godišnjicu osnivanja japanske marke. Ova tradicija započela je na stotu godišnjicu, a unatoč pandemiji uspjela se održati i prošle te ove godine.
Idejni začetnik je predsjednik kluba i veliki ljubitelj Mazda automobila i japanske kulture Vedran Zrilić koji je i najveći kolekcionar ovih japanskih automobila u Hrvatskoj. Najreprezentativniji su bili izloženi na proslavi u zagrebačkoj Dubravi.
Primjerice, legendarna trkaća RX-7 najbrža je Mazda u Hrvatskoj, sportska 323 GT-R, najstarija Mazda u Hrvatskoj model 1200 iz 1969. godine, pa 1800 iz 1970. godine, odlično očuvana Miata iz 1990. godine... Izložen je bio MX-5 RF omotan oko stupa, srećom vozač je u sudaru prošao bez ozljeda. A jedan od izloženih rariteta bio je i kombi Mazda E2220 preuređen za prijevoz umrlih, koji je u Hrvatsku stigao iz Portugala.
- Potječem iz obitelji automehaničara i cijeli život radim s automobilima. Popravljali smo sve marke vozila, a s vremenom sam se zaljubio u Mazdu i japansku kulturu. Svidjeli su mi se vlasnici Mazdi, to je srednja klasa vozača, pristojni su i s većinom sam postao prijatelj, tako da sam i posao, uz sestru Josipu Kunek, vezao samo za popravak Mazda vozila. Onda sam postao i kolekcionar, kupio prvu, drugu, treću i tako je krenulo. Iz posla sam napravio hobi. S Mazdom sam našao zadovoljstvo i sreću, a s Japanom mir odnosno zen - kaže Zrilić na proslavi odjeven u kimono.
Zrilić je svoje aute izlagao na više izložbi, kao i na Noći muzeja u nekadašnjem Muzeju automobila Ferdinand Budicki koji je u Zagrebu nažalost zatvoren nakon nekoliko godina rada. No, Zrilić sanja da će jednom otvoriti muzej Mazda automobila.
- Želja mi je otvoriti Mazdin muzej u Zagrebu, koji bi bio posvećen i japanskoj kulturi. Sve bi bilo u japanskom stilu, japanski krov, klizna vrata, bonsai drvca i dobrodošlica gejši. Posebno cijenim i skupljam Mazde crvene i bijele boje, što spaja boje japanske zastave i hrvatske kockice - kaže Zrilić. I na proslavi je sve bilo u japanskom stilu. Posluživao se sushi, a slavljeničke torte pripremila je slastičarnica Ljupke Gojić koja je godinama živjela u Japanu. Jedan je od članova kluba i Krunoslav Ćosić koji je nakon vozačkih godina u Mazdi MX-5 danas vlasnik Mazde RX-8.
- Voziti wankel motor u Mazdinom kupeu je nešto posebno, Istina, nije baš ekonomično u gradskoj vožnji, no sve to zaboravite kad uživate u vožnji tog posebnog auta na otvorenoj cesti - kaže Ćosić.