Posljednjih je nekoliko mjeseci mnogo govora bilo o novom zakonu, kojim
se navodno ukida 0 promila. Sada vidimo da za istu količinu
(dodopuštenog) alkohola netko treba, a netko pak ne treba, platiti
kaznu, što je notorna glupost.
Nadalje, iščitavajući visine i obim kazni, dolazim na pomisao kako ću
ako prekoračim brzinu biti svrstan u isti koš s nekime tko je opljačkao
trgovinu ili počinio razbojstvo te se s njim naći i u zatvorskoj
ćeliji. No, on će još možda tu kaznu i izbjeći zbog nedostatka dokaza
ili njihova pogrešno vođenog prikupljanja.
Svakodnevno sam na cesti, volim brzu, ali pametnu, vožnju. Dok sam za
upravljačem, usredočen sam na vožnju i promet, a uglavnom vozim nove
automobile. Riječ je o tehnološki naprednim automobilima koji su daleko
ispred onih otprije 10-15 godina a, na žalost, i dalje vozim
prometnicama koje se ne obnavljaju u skladu s propisima i količinom
prometa koji progutaju.
Vjerujem stoga kako je, bez obzira na policijska izvješća u stilu "zbog
brzine neprilagođene uvjetima na cesti", mnogo veća odgovornost za
prometne nesreće i stradavanja na pravnim osobama, zaduženima za
održavanje tih prometnica, kao i na državnim tijelima koja bi trebala
nadzirati stanje kolnika. Nikako nije rješenje na uništenoj prometnici
smanjiti brzinu kretanja koja nema veze s važnošću te ceste, kako bi se
prikupljale kazne zbog njihova prekoračenja, nego ako je njeno stanje
takvo, valja je zatvoriti i popraviti.
Novi je zakon rađen u dobrom dijelu kako bi se punila državna blagajna,
a ne povećala sigurnost prometa na cestama. Tome u prilog ide i
činjenica da svojedobno naveliko najavljivani i hvaljeni presretači
uglavnom operiraju na otvorenim cestama, odnosno autocestama, a poznato
je da se više od 70 posto nesreća dogodi u gradovima.
Nepušač sam, ali svakodnevno me okolina truje, na poslu, doma, u
kafiću,... I time ozbiljno narušava moje zdravlje. U Hrvatskoj godišnje
umire približno 10.000 ljudi od neposrednih posljedica pušenja, mnogo
više od 619 lani poginulih na cestama, od čega je tu 125 pješaka, a
pušenje je dopušteno bez ikakvih ograničenja, a mnogo veću štetu čini
širem krugu ljudi.
Samo još jedan dokaz da se u nas prioriteti pogrešno postavljaju,
odnosno gleda se otkud je brže i lakše od običnih građana, jer oni puni
love to opet neće osjetiti, može izvući što više novca.
KOMENTAR