Slavljenička godina

Porsche je još 1900. napravio električni automobil

Porsche 356 i Mission E
Foto: Porsche
1/3
13.02.2018.
u 09:30

Ferdinand Porsche prvi je dizajnirao inovacije za automobilsku industriju već početkom prošlog stoljeća

Posljednjih 70 godina Porsche brand sinonim je za vrhunske sportske automobile. Prvo vozilo koje je nosilo ime Porsche registrirano je 8. lipnja 1948. godine. Bio je to 356 “No.1” Roadster. Tog je dana službeno rođen Porsche brand. Model 356 snove Ferryja Porschea o sportskom automobilu pretvorio je u stvarnost.

Inteligentna dinamika

- Planiramo održati standard tehničke izvrsnosti koju je postavio Ferry Porsche. Inteligentna dinamička mobilnost ima svijetlu budućnost - rekao je Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora tvrtke Porsche AG, na početku ove, za Porsche slavljeničke godine.

Iako povijest marke Porsche započinje 1948. godine, temelj proizvođača sportskih automobila izgrađen je na životnom radu profesora Ferdinanda Porschea koji je nastavio njegov sin Ferry. Ferdinand Porsche prvi je dizajnirao inovacije za automobilsku industriju već početkom prošlog stoljeća. Godine 1900. napravio je električni automobil poznat kao Lohner-Porsche, vozilo na kojem će se tada temeljiti razvoj prvog svjetskog osobnog automobila s pogonom na sve kotače. U istoj godini, stvorio je predložak za hibridna vozila razvojem mješovitog benzinsko-električnog pogona.

Urus, Jetta... Pogledajte najveće novitete detroitskog sajma automobila:

Porsche 356 i Mission E
1/45

Godine 1931., Ferdinand Porsche utemeljio je vlastiti inženjerski ured. “Berlinsko-rimski automobil”, predstavljen 1939. godine, bio je početak njegove ideje o sportskom automobilu koji nosi naziv Porsche, iako je taj san kasnije ostvario njegov sin Ferry u 1948. modelom 356. Nasljednik modela 356, Porsche 911 - koji je dizajnirao sin Ferryja Porschea, Ferdinand Alexander - pogurao je ovu tvrtku među vodeće proizvođače sportskih automobila u svijetu. Porsche 911, koji je 1963. godine prvi put predstavljen javnosti, do danas je proizveden u više od milijun primjeraka.

- Iako je model 911 bio konzistentno razvijan u narednim desetljećima i poboljšavan mnogo puta pomoću novih, inovativnih tehnologija, niti jedno drugo vozilo nije uspjelo zadržati svoju izvornu srž na isti način kao i 911 - pojasnio je Blume.

Budućnost Porsche sportskih automobila već dolazi na startnu liniju, u obliku modela Mission E, prvog tehnološkog prvaka iz Zuffenhausena s isključivo električnim pogonom. Ovaj koncept vozila kombinira prepoznatljiv Porsche dizajn, izvanredne vozne osobine i svakodnevnu funkcionalnost. Model s četiri vrata te četiri pojedinačna sjedala pruža više od 600 KS i doseg veći od 500 km. Iz mirovanja do stotke ubrza za manje od 3,5 sekunde, a za punjenje do 80% potrebne električne energije treba mu oko 15 minuta. Porsche je uložio oko milijardu eura u ovaj projekt, stvorivši više od 1200 radnih mjesta samo u sjedištu tvrtke u Stuttgartu-Zuffenhausenu, gdje će se Mission E proizvoditi.

Susreti i izložbe diljem svijeta

Porsche slavljeničku godinu obilježava brojnim aktivnostima u cijelom svijetu. Početkom mjeseca u Los Angelesu u Petersen Automotive muzeju otvorena je izložba „Porsche efekt”. U Berlinu će se od 20. do 31. ožujka održavati izložba „70 godina Porsche sportskog automobila”. Porscheov muzej održat će i svoje proslave godišnjice sposebnim otvorenjem izložbe 9. lipnja. Istoga dana, Porsche će pozivati ljubitelje sportskih automobila na “Sports Car Together dan” na svim svojim lokacijama diljem svijeta. “Festival brzine” - koji će se održavati od 12. do 15. srpnja na Goodwood trkaćoj stazi u Velikoj Britaniji - također će proslaviti obljetnicu, kao i “Rennsport Reunion” u Kaliforniji od 27. do 30. rujna. Proslave će završiti događajem “Sound Night”, koji će prvi put biti održan u Porsche Areni u Stuttgartu, 13. listopada ove godine.

Pogledajte i galeriju 10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

Porsche 356 i Mission E
1/11

Komentara 1

IB
ibiza
23:55 13.02.2018.

njemac je njemac...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije