Njemački proizvođači automobila bilježe rekordne brojke

Porsche i BMW ne brine nestašica čipova, rastu u prodaji i zapošljavaju

Zagreb: Porsche Macan S
Foto: Igor Soban/PIXSELL
1/2
10.02.2022.
u 13:50

Prodaja automobila marke Porsche, koji je dio grupacije Volkswagen, prošle je godine porasla za 11 posto na ukupno 301.915 komada, što bi značilo da ove godine može doseći oko 335.000 prodanih automobila, ako se nastavi takva stopa rasta prodaje

Porsche očekuje još jednu rekordnu godinu unatoč globalnoj nestašici čipova, rekao je Detlev von Platen, njihov direktor prodaje.

– Kada pogledam narudžbe, uvjeren sam da će 2022. biti jako dobra. Rast prodaje mogao bi postići sličan nivo kao i protekle godine – rekao je Von Platen njemačkom automobilskom časopisu Automobilwoche.

I na njih se čeka

Prodaja automobila marke Porsche, koji je dio grupacije Volkswagen, prošle je godine porasla za 11 posto na ukupno 301.915 komada, što bi značilo da ove godine može doseći oko 335.000 prodanih automobila, ako se nastavi takva stopa rasta prodaje. Von Platen je rekao i kako Porsche želi zaposliti još 400 radnika, a sada zapošljava 40.000 radnika. No, slično kao i kod ostalih proizvođača, veća potražnja dovela je do produljenih rokova isporuke.

– Vrijeme čekanja može trajati nekoliko mjeseci, u nekim slučajevima i do godinu dana – rekao je Porscheov direktor. Ovaj njemački proizvođač nije i jedini koji u krizi automobilske industrije bilježi rekordne rezultate. BMW je prošlog mjeseca objavio kako je na razini grupe prodano rekordnih više od 2,5 milijuna vozila, što je porast od 8,4 posto, dok je sama marka BMW prodala isto rekordnih 2,21 milijun vozila, što je porast od 9,1 posto u odnosu na godinu ranije.

Bonus za superbogate

Ovdje treba spomenuti i Rolls Royce koji je dio grupe BMW i koji bilježi porast od 49 posto. Lani se prodalo ukupno 5.586 Rolls Roycea u više od 50 zemalja, što je najviše u 117-godišnjoj povijesti. Slično je i s VW-ovim Bentleyem čija je prodaja porasla za 31 posto. Kao razlog bolje prodaje vozila luksuznih marki navodi se višak novca kod imućnijih koji zbog pandemije nisu mogli putovati.

– Pandemija je mnoge prizemljila te nisu mogli putovati pa je to razlog akumulacije dosta novca koji se onda trošio na luksuz – rekao je Torsten Müller-Ötvös, direktor Rolls Roycea. Što se čipova tiče, rekao je da se matična kompanija BMW na vrijeme pobrinula za dovoljno čipova pa oni nisu bili problem. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije