Najčešće preinake koje se rade na motociklima su promjena ispušnog sustava, svjetlosno signalne opreme, nosača registarske pločice i promjena upravljača. Postoje slučajevi kad se rade veće preinake na motociklima koje uključuju promjenu na ovjesu, kočnicama ili nekim drugim elementima bitnim za upravljivost i stabilnost vožnje i kočenja. Takve preinake zahtijevaju opsežnija ispitivanja koja uključuju ispitivanje vozila na ispitnoj stazi.
Promjene na ispušnom sustavu najčešće su preinake koje vlasnici motocikala rade na svojim vozilima. Promjene se odnose na zamjenu cijelog ispušnog sustava ili češće, zamjenu prigušivača ispušnog sustava.
Kako bi takvu preinaku mogli legalno koristiti na cesti potrebno je pristupiti ispitivanju u jednu od stanica za tehnički pregled koja je ovlaštena za ispitivanja vozila. Na našim internetski stranicama www.cvh.hr možete pronaći popis ispitnih mjesta. Nakon obavljenog ispitivanja i dobivanja pozitivne Potvrde o ispitivanju, preinaka se upisuje u prometnu dozvolu.
Postupak samog ispitivanja je sljedeći. U ispitnom mjestu se obavlja prijava ispitivanja, te se preuzima i skenira dokumentacija zamjenskog ispušnog sustava. Dokumentacija zamjenskog ispušnog sustava je dokaz da je zamjenski ispušni sustav odobren po ECE i/ili EC pravilnicima, da je odgovarajući za ispitivani tip motocikla i da je namijenjen za cestovnu upotrebu. Na ispušnom sustavu moraju postojati homologacijske oznake koje se poklapaju s onima u dokumentaciji. Prilikom ispitivanja provjerava se ispravnost ugradnje ispušnog sustava, prisutnost svih elemenata ispušnog sustava koji su obuhvaćeni odobrenjem, te se mjeri stacionarna buka. Stacionarna buka se mjeri na broju okretaja i prema razini buke navedenom na pločici vozila uz toleranciju od 5 dB.
Kratke upute o ispitivanju ispušnog sustava na motociklima možete naći na internetskim stranicama www.cvh.hr, a dodatne informacije možete dobiti i kod ispitivača u stanicama za tehnički pregled.
Sadržaj nastao u suradnji s CVH.