Poslije Allianza, i Generali osiguranje je najavilo novi cjenik
osiguranja od automobilske odgovornosti, koji bi klijentima, ovisno o
njihovoj rizičnosti, već na početku travnja ponudio niže
premije i to u dvoznamenkastim postocima!
Čeka se Hanfa
Koliko točno, iz Generalija jučer nisu htjeli precizirati, osim da
ušteda neće biti baš 30 posto. Kako bilo, čeka se
dopusnica Hanfe koja bi u najgorem slučaju mogla samo
korigirati ponuđene cijene, no tad će biti nova rasprava, da se vidi
tko na hrvatskom tržištu posluje efikasno, a tko ne,
najavljuju u Generaliju.
Liberalizacija tržišta i povoljnija cijena
obveznog autoosiguranja u izravnoj su vezi s razinom efikasnosti
tržišta te financijskom snagom i efikasnošću
poslovanja svakog pojedinog odgovarajućeg društva, koje
treba poslovati u sklopu zakonskih propisa, aktuarskih načela i pravila
struke istaknuo je Michele Cirieco, predsjednik uprave
Generalija, objašnjavajući kako to znači zdravu konkurenciju
i odgovorno procjenjivanje rizika, a ne dampinške cijene.
Najavljen cjenik tako donosi personaliziran pristup klijentima, za koje
će se premija izračunavati na temelju niza objektivnih tehničkih i
subjektivnih parametara vozačke prošlosti,
zanimanja klijenta..., a kombinacija kojih donosi pravednije odnosno
niže premije za manje rizične klijente.
Uspjelo se fokusirajući na vozača pojedinca, dodatno ćemo
dinamizirati uspješan rast u osiguranju motornih vozila na
obostranu korist i tvrtke i sadašnjih i budućih
klijenata kazao je član uprave Zdravko Deanović. Sa
sadašnjih 3,1 posto udjela i osmim mjestom na hrvatskom
tržištu, Generali tako u idućih nekoliko godina najavljuje
mjesto među prvih pet, isključivo organskim rastom.
Svjesni gubitak
Hoće li novi način izračuna premija Allianza i Generalija zadovoljiti i
Hanfu i klijente, vidjet će se skoro. No činjenica je da takvu politiku
ne slijede ostali "igrači" na tržištu poput Croatije
osiguranja, koje je zasad ostalo na postojećim cjenicima jer, kako
tvrde, ne žele teret povećanja premije baciti na leđa, primjerice,
mladih vozača, muškaraca ili onih koji rade velik broj
kilometara.
Na Hanfi je, kažu, da odluči je li u takvu slučaju riječ o cijenama
koje imaju tehničku podlogu ili o dampingu i svjesnu ulasku u gubitak
radi povećanja portfelja. No ovakvi bi potezi konkurencije
mogli urušiti cijeli sustav i pridonijeti nestajanju manjih
osiguravatelja kao što se dogodilo u Grčkoj ili Austriji.
Nakon Allianza, i Generali najavljuje "liberalnije" cjenike obvezne zaštite od odgovornosti5 kriterija za nove premije