U današnjem svijetu mnogo je ljudi koji žele biti posebni, koji se žele istaknuti nečime što nije iznimno popularno, a zanimljivo je širokom krugu znatiželjnika. U slučaju da ste ljubitelj motocikala i tražite model kojime ćete odskakati od ostatka bikera, onda su Uralovi modeli odličan odabir. Naime, iz Irbita, malenog grada u Uralskom gorju, dolaze motocikli, odnosno trocikli koji ostavljaju bez daha. Već četiri godine Uralovi modeli Tourist, Sportsman, Ranger, Retro, Cross i Ural T mogu se kupiti i u Hrvatskoj.
- Dugo sam razmišljao čime bi se mogao baviti, kakvim motociklima. Želio sam nešto drukčije jer ne volim kada je sve po špagici pa nisam mogao niti pomisliti da se bavim nekim europskim ili japanskim motociklima. Tako sam slučajno nabasao na Ural i suradnja je vrlo brzo krenula - započinje četrdesetogodišnji Kristian Jakačić iz istarskog Pićana.
Novi modeli
Već nakon prvog kontakta u tvornici, ruski djelatnici zaduženi za izvoz postali su zainteresirani za suradnju. Kristiana su spojili s ljudima u europskom centralnom skladištu u Linzu i posao je bio realiziran. Prema njegovim saznanjima, hrvatskim prometnicama (ali i izvan njih) vozi šest primjeraka Urala, s time da su dva već u kategoriji oldtimera, a četiri su iz novije serije.
- Često mi se zna desiti da u razgovoru s nepoznatim ljudima dođe do nepovjerenja kada im kažem da je riječ o novom motociklu, a ne nekom modelu koji iza sebe ima staža koliko i ja godina - nastavlja vidno nasmiješen Kristian - a nakon malo objašnjavanja ipak mi povjeruju.
Takve situacije nisu nimalo čudne jer, nebitno o kojem je modelu od šest s proizvodne linije riječ, ovi se motocikli kroz dugi niz godina nisu bitnije mijenjali. Doduše, došlo je do brojnih mehaničkih dotjerivanja, ali ne bez razloga, već da bi se mogli izvoziti. U Rusiji se i dalje proizvode i prodaju oni sirovi, stari modeli, koji pak zbog sve strožih ekoloških normi ne napuštaju granice ove mnogoljudne zemlje. Za izvoz su pripremljeni modeli koji zadovoljavaju Euro 5 norme.
Kristian se samo nasmijao kada smo ga pitali može li se živjeti od prodaje i servisiranja Uralovih motocikala.
- Ma kako bi to bilo moguće?! Pa od 1100 primjeraka koji se tijekom godine dana proizvedu za izvoz njih čak 900 ode u SAD, a preostalih 200 na sva ostala tržišta. No, zato održavam i ostale motocikle, a ponešto se zaradi i prodajom dodatne opreme i širokog spektra artikala s logotipom ruskog proizvođača - zadovoljno zaključuje Kristian.
Uralovi modeli dolaze s opremom koju nema niti jedan drugi motocikl koji se može kupiti na našim prostorima. Naime, serijski, iz tvornice dolazi s pumpom za gume, setom za krpanje gume, ključevima... Kompletan set alata teži oko 20 kilograma. Malo iskustva i snalažljivosti, uz ključeve 13 i 17, i svatko može na putu i samostalno otkloniti eventualni kvar.
Ljudi nemaju pojma u što se upuštaju
Želite li i sami postati vlasnikom nekog od Uralovih primjeraka, morate biti spremni izdvojiti između 79 tisuća kuna, koliko stoji model Ural T, odnosno 103 tisuće kuna koliko je potrebno izbrojiti za model Retro. Atraktivnost je zajamčena.
Kristian napominje kako se kroz nekoliko godina druženja susreo s mnogo onih koji su poželjeli kupiti neki od Uralovih primjeraka, ali su naišli na veliki problem - kako ga voziti? Vožnja prikoličara, odnosno asimettričnog tricikla nije mačji kašalj. Potrebno je i nekoliko tisuća prevaljenih kilometara kako bi skužili (neki i ne skuže) kako se treba voziti prikoličarem.
- Najgore je što su ljudi ukočeni i nemaju pojma u što se upuštaju. Dodajete li gas motor vuče u jednu stranu, a kad ga otpustite krene u drugu stranu. Takve situacije preplaše vozača koji ne znaju kako da reagiraju, kako da se ponašaju - sa smiješkom i pun iskustva prepričava nam Kristian.
To je jedan od razloga koji neke tjera da uklone bočnu prikolicu pa ostane sami motocikl kojime im je lakše upravljati.
to Vam je čisti entuzijazam i mazohizam