Hladnije vrijeme, koje obiluje padalinama, zahtijeva više brige o limenom ljubimcu. Koje su najvažnije stvari koje moramo provjeriti u prvim hladnijim danima kako bismo izbjegli neugodna iznenađenja koja stignu obično kad ih najmanje želimo npr, kad padne snijeg?
-
Akumulator - koliko ste puta u hladnim jutrima, kad ne možete pokrenuti auto, požalili jer niste otišli na kontrolni pregled? Ispravan akumulator, alternator i neoštećeni kablovi, kao i čiste „kleme“ vrlo su važni i na njih treba obratiti posebnu pažnju kod pripreme za zimske uvjete vožnje. Provjera stanja automobilskog akumulatora preporučuje se bar dva puta godišnje, a obavezna je provjera bar jednom - uoči zime.
Provjerava se na način da se akumulator priključi na uređaj koji mjeri kapacitet ispravnosti akumulatora u postocima. Ako su rezultati manji od 50% mogu se očekivati problemi prilikom paljenja vozila i preporučuje se zamjena. Prosječno trajanje akumulatora je u prosjeku od 3 do 5 godina. -
Tekućine - Potrebno je provjeriti razinu i stanje antifriza. Naime, sustav za hlađenje jedna je od najvažnijih komponenti u radu motora. Manjak antifriza, odnosno njegova slaba koncentracija na niskim temperaturama može uzrokovati smrzavanje tekućine u bloku motora, pa dolazi do pucanja. Prosječno trajanje antifriza je oko tri godine, a nakon toga postaje porozan i počinje „nagrizati“ crijevo i komponente povezane s njim. Mora se u automobilu nalaziti tijekom cijele godine jer štiti od korozije. Isto tako važno je dopuniti posudu za tekućinu za pranje stakala sredstvom koje se ne smrzava, preporučujemo onu koja djeluje do -15 stupnjeva celzija.
-
Ispravna svjetla - Jako je važno kontrolirati ispravnost žaruljica te pogledati jesu li ispravno postavljene i naravno svijetla moraju biti podešena na pravu visinu, jer ako su previsoko postavljena mogu smetati drugim vozačima tijekom vožnje, a ako su prenisko postavljena onda je samom vozaču slabija vidljivost.
-
Saniranje oštećenja na limu automobila - Bilo bi dobro nastala oštećenja na karoseriji sanirati prije zime, što znači da je potrebno zaštititi podvozje automobila jer sol i kamenčići mogu dodatno oštetiti njegovu originalnu zaštitu.
-
Provjeriti metlice brisača i paziti da se brisači ne uključuju ako na staklu ima leda, jer se metlice odmah unište. Gumica na brisačima vrlo je tanka i osjetljiva pa se lako može oštetiti, a svaka, čak i najmanja, oštećenost gumice brisača umanjuje kvalitetu brisanja i može oštetiti i vaše vjetrobransko staklo. Kvaliteta brisanja stakla još je važnija tijekom zime kada se zbog mraka, magle, kiše i snijega smanjuje vidljivost pri vožnji.
Kako prepoznati zimske gume
Razni testovi su pokazali kako je put kočenja uz zakonski minimalni profil gume (u većini europskih zemalja 1,6 mm) na mokrom kolniku dvostruko duži u odnosu na nove gume (dubina profila 8 mm). No, gume je preporučljivo mijenjati kada profil padne na 3 mm.
Uz redovito mijenjanje zbog istrošenosti, iznimno je važno posvetiti pažnju gumama u zimskim uvjetima. No, kako prepoznati zimske gume? Zimska guma najbolje rezultate daje ispod temperature od 7 C. Važno je ljetne gume zamijeniti zimskima do 15.11. , kako je zakonski određeno.
Zimske gume imaju oznaku M+S sa simbolom planine i snježne pahuljice. Kad kupujete gume obavezno provjerite godinu proizvodnje gume jer gume ne bi smjele biti starije od dvije godine.
Kako biste saznali koja je godina proizvodnje gume pronađite DOT oznake, gdje se nalazi troznamenkasta ili četveroznamenkasta oznaka. Troznamenkasta se koristila do 2000. godine, pa takve gume valja izbjegavati. Četveroznamenkasta oznaka jamči da je guma proizvedena nakon 2000. Prve dvije znamenke označavaju tjedan proizvodnje, dok se posljednje odnose na godinu. Zimske gume treba po mogućnosti mijenjati svake dvije godine jer nakon toga gube svoju elastičnost.
Kako prepoznati dotrajale gume
Test pomoću kovanice izvodi se preko pokazivača dubine profila, smještenog u najdubljim utorima profila. Kovanicu od 10 lipa stavite u kanal, na mjestu gdje je guma najdeblja. Kanal mora prekrivati rub kovanice. Sve ispod toga znači kako je vrijeme za promjenu guma.
Na vanjskom rubu gume treba pogledati ima li vidljivih oštećenja, poput otkinutih dijelova ili pukotina koje se s vremenom mogu širiti i produbljivati ali i najčešće prisutnih „mjehurić“. Riječ je o napuhnutom dijelu na vanjskom rubu gume koji upućuje upravo na jak udarac u rubnik ili rupu na cesti.
Nadalje, treba provjeriti i gaznu površinu gume. Često se u gumu zabiju čavli ili slični „opasni“ predmeti. Isti mogu stajati u gumi neko vrijeme, a da ne ukazuju na anomalije, no zabijeni čavao utječe na polagani gubitak tlaka, a ako ispadne tada će kroz nastalu rupu guma ubrzo izgubiti potreban tlak. Budući da je taj dio gume teško vizualno pregledati bez dizanja vozila, najbolje je ovaj pregled prepustiti stručnjacima u našem servisu.