Nečiste emisije dušikovih oksida (NOx), koje su ispuštali dizelski automobili s prilagođenim softverima, kojim su na testovima pokazivali manje emisije nego u stvarnom prometu na cesti, krive su za 5000 smrti godišnje u Europi, tvrdi se u studiji koju je objavio internetski znanstveni časopis Environmental Research Letters. U studiji u kojoj su sudjelovali istraživači iz Norveške, Austrije, Švedske i Nizozemske tvrdi se, odnosno uzima u obzir da su svi dizelski automobili, a ne samo oni iz Volkswagen grupe, koja je nakon što su Amerikanci otkrili njihov ilegalan softver priznala varanje na emisijskim testovima, u godini 2013., za koju su izračunavali negativne učinke emitirali četiri do sedam puta više dušikovih oksida (NOx) u atmosferu u vožnji na cesti nego pri homologacijskim testovima.
– Taj “višak emisija” posljedica su namjernog oblikovanja sustava za naknadnu obradu emisija vozila, kao što se to otkrilo istragom tijekom skandala “Dieselgate”. Procjenjujemo da se u 2013. u EU28 država te Norveškoj i Švicarskoj može pripisati gotovo 10.000 preranih smrti zbog emisija NOx iz dizelskih automobila. Oko 50% njih se moglo izbjeći da su poštovane ekološke norme u vožnji cestom kao na testovima u laboratoriju. A da su još dizelski auti emitirali količinu NOx poput ekološkijih benzinaca, izbjeglo bi se 80% tih smrtnih slučajeva – tvrde istraživači.
U Europi postoji više od 100 milijuna dizelaša, dvostruko više nego u ostatku svijeta. U svibnju je studija u časopisu Nature pokazala da su “prekomjerne” emisije iz dizelaša koja prelaze granice certifikacije povezane s oko 38.000 “prijevremenih” smrti na globalnoj razini u 2015.
Krvožedni kapitalizam.