MAGAZIN AUTOSTYLE

Prve tri godine života auta stoje od 3000 kuna naviše

Foto: Renault
11.07.2022.
u 12:02

U srijedu 13. srpnja uz Večernji list pronađite AutoStyle na dar. Istražili smo koliko košta hladni pogon automobila, odnosno njegovo redovno održavanje

Među sretnicima ste koji su si uspjeli priuštiti novi(ji) automobil i između više godina starog modela neke premium marke, bolje opremljenijeg i većeg rabljenog auta 'normalnog' proizvođača ili manjeg i možda slabijeg novog auta izabrali ste potpuno nov automobil. Čestitamo! Zaista se ubrajate u manjinu koja to može financirati te je ujedno – što je još važnije – svjesna činjenice da su novi automobili napredniji i sigurniji od rabljenih, kojima nerijetko ne znamo ni pravo stanje.

Cijene svega u zadnje vrijeme divljaju, osjetno rastu cijene i novih i rabljenih vozila. Podrazumijeva se stoga da kupac automobila nakon te transakcije u džepu zbraja tek kovanice. No, valja znati da kupnjom automobila, kao uostalom i kupnjom bilo čega zahtjevnijega od odijela ili televizora, troškovi tek počinju.

To je normalan dio posjedovanja svih složenijih stvari i što smo napredniju stvar kupili to se bolje o njoj moramo brinuti kako bi nas što dulje dobro služila. Računajte stoga da i potpuno nov automobil s vremena na vrijeme mora do servisa. Koliko stoji redovno održavanje novog automobila u prve tri godine njegova 'života'?

Prikupljajući podatke za ovu temu ponovno smo naletjeli na zid šutnje, gotovo istovjetan onome kad smo vas informirali o cijenama rezervnih dijelova. Čini se da je kriza na tržištu mnoge uvoznike, zastupnike i trgovce automobilima navela da se zavuku u bunker, umjesto da potencijalne kupce prihvate kao ravnopravne partnere – jer oni to i jesu – te s njima podijele sve relevantne informacije. Troškovi održavanja vozila itekako su relevantna informacija prilikom odluke o budućem automobilu, pogotovo u vremenima različitih dostupnih opcija financiranja uz koje će se nekome možda učiniti da si može priuštiti i raskošniji automobil od onoga kojeg zapravo može 'uzdržavati'.

No, ako ste razumni i informirani nećete kupiti automobil čije održavanje nadilazi vaša primanja.

Kako bismo vam u tome pomogli, tražili smo cijene redovnih servisa – obveznih želite li zadržati tvorničko jamstvo na vozilo – za prve tri godine njegova posjedovanja. Cijene su dali predstavnici manje od 30 posto marki zastupljenih na našem tržištu, no i iz njih vidimo da su dosta ujednačene pa su već i one dovoljne da steknete dojam o troškovima.

Također, pogledom na popis marki koje se ne boje objaviti cijene znat ćete i kod koga ćete otvoreno dobiti informaciju o troškovima, a od koga ćete isti podatak morati posebno zahtijevati. Prvi su nam svoje cijene poslali Suzuki, Jeep i Hyundai, a odgovorili su i iz Honde, Dacije, Renaulta, Kije, Mazde, Mitsubishija.

Uglavnom, za prva tri godišnja servisa zajedno - ovisno o modelu i proizvođaču - u redovnom servisu treba vam od 3000 kn naviše. Koliko koji servis stoji za pojedini model - provjerite u srijedu, 13. srpnja, u novom broju magazina AutoStyle, gdje možete pročitati i što se sve radi na prvom, drugom i trećem redovnom servisu automobila te u čijem smo servisu pronašli najnižu cijenu.

Novi AutoStyle otkriva i mora li novi auto u ovlašteni servis da bi zadržao jamstvo, što o tome kažu propisi Europske unije, a istražili smo i kada se isplati platiti kasko osiguranje te jesmo li prestali iz bogatijih europskih zemalja unositi rabljene dizelaše. Uz cijene novih vozila, i dalje rastu i cijene rabljenih automobila. Bi li Niko Pulić sjeo u automobil koji sam vozi i gdje se kriju najstariji Porsche 911 i najstariji motocikl u Hrvatskoj? Provjerite u srijedu u magazinu AutoStyle.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije