Među sretnicima ste koji su si uspjeli priuštiti novi(ji) automobil i između više godina starog modela neke premium marke, bolje opremljenijeg i većeg rabljenog auta 'normalnog' proizvođača ili manjeg i možda slabijeg novog auta izabrali ste potpuno nov automobil. Čestitamo! Zaista se ubrajate u manjinu koja to može financirati te je ujedno – što je još važnije – svjesna činjenice da su novi automobili napredniji i sigurniji od rabljenih, kojima nerijetko ne znamo ni pravo stanje.
Cijene svega u zadnje vrijeme divljaju, osjetno rastu cijene i novih i rabljenih vozila. Podrazumijeva se stoga da kupac automobila nakon te transakcije u džepu zbraja tek kovanice. No, valja znati da kupnjom automobila, kao uostalom i kupnjom bilo čega zahtjevnijega od odijela ili televizora, troškovi tek počinju.
To je normalan dio posjedovanja svih složenijih stvari i što smo napredniju stvar kupili to se bolje o njoj moramo brinuti kako bi nas što dulje dobro služila. Računajte stoga da i potpuno nov automobil s vremena na vrijeme mora do servisa. Koliko stoji redovno održavanje novog automobila u prve tri godine njegova 'života'?
Prikupljajući podatke za ovu temu ponovno smo naletjeli na zid šutnje, gotovo istovjetan onome kad smo vas informirali o cijenama rezervnih dijelova. Čini se da je kriza na tržištu mnoge uvoznike, zastupnike i trgovce automobilima navela da se zavuku u bunker, umjesto da potencijalne kupce prihvate kao ravnopravne partnere – jer oni to i jesu – te s njima podijele sve relevantne informacije. Troškovi održavanja vozila itekako su relevantna informacija prilikom odluke o budućem automobilu, pogotovo u vremenima različitih dostupnih opcija financiranja uz koje će se nekome možda učiniti da si može priuštiti i raskošniji automobil od onoga kojeg zapravo može 'uzdržavati'.
No, ako ste razumni i informirani nećete kupiti automobil čije održavanje nadilazi vaša primanja.
Kako bismo vam u tome pomogli, tražili smo cijene redovnih servisa – obveznih želite li zadržati tvorničko jamstvo na vozilo – za prve tri godine njegova posjedovanja. Cijene su dali predstavnici manje od 30 posto marki zastupljenih na našem tržištu, no i iz njih vidimo da su dosta ujednačene pa su već i one dovoljne da steknete dojam o troškovima.
Također, pogledom na popis marki koje se ne boje objaviti cijene znat ćete i kod koga ćete otvoreno dobiti informaciju o troškovima, a od koga ćete isti podatak morati posebno zahtijevati. Prvi su nam svoje cijene poslali Suzuki, Jeep i Hyundai, a odgovorili su i iz Honde, Dacije, Renaulta, Kije, Mazde, Mitsubishija.
Uglavnom, za prva tri godišnja servisa zajedno - ovisno o modelu i proizvođaču - u redovnom servisu treba vam od 3000 kn naviše. Koliko koji servis stoji za pojedini model - provjerite u srijedu, 13. srpnja, u novom broju magazina AutoStyle, gdje možete pročitati i što se sve radi na prvom, drugom i trećem redovnom servisu automobila te u čijem smo servisu pronašli najnižu cijenu.
Novi AutoStyle otkriva i mora li novi auto u ovlašteni servis da bi zadržao jamstvo, što o tome kažu propisi Europske unije, a istražili smo i kada se isplati platiti kasko osiguranje te jesmo li prestali iz bogatijih europskih zemalja unositi rabljene dizelaše. Uz cijene novih vozila, i dalje rastu i cijene rabljenih automobila. Bi li Niko Pulić sjeo u automobil koji sam vozi i gdje se kriju najstariji Porsche 911 i najstariji motocikl u Hrvatskoj? Provjerite u srijedu u magazinu AutoStyle.