Prvi veliki salon automobila u Europi nakon izbijanja globalne pandemije COVID-19 otvoren je u glavnom gradu Francuske. Paris Motor Show (Mondial de l'automobile 2022, od 18. do 23. listopada) najstariji je automobilski salon na svijetu i uz ženevski i frankfurtski najznačajniji. Desetljećima se održava bijenalno, izmjenjujući se s Frankfurt Motor Show-om, a posljednji je put održan 2018. no što zbog pandemije, a što zbog internetizacije društva, kao i drugi svjetski autosaloni, izgubio je nekadašnju važnost i utjecaj. Još donedavno u gradu svjetlosti izlagali su apsolutno svi značajni proizvođači automobila, dok su ove godine svoje novitete predstavili uglavnom francuski proizvođači (izuzev Citroena) te kineski proizvođači, koji sve snažnije otvaraju europsko tržište te Jeep. Dakako, naglasak svih izlagatelja jest na elektrifikaciji, a salon je posjetio i francuski predsjednik Emanule Macron.
Upravo je Jeep izabrao pariški salon za predstavljanje svog prvog električnog modela Avenger.
Električni SUV dugačak 400 cm temelji se na na eCMP platformi Stellantis grupe, baš kao i Peugeot e-2008 i 2008, Opel Corsa-e i Mokka-e.. Pokreće ga elektromotor snage 154 KS i 260 Nm, a uz kapacitet baterije od 54 kWh uz jedno punjenje baterije može prijeći 400 km (do 550 km u gradu).
Peugeot je premijerno pokazao svoj novi 408, koji sada umjesto klasične limuzine i karavana, dolazi kao spoj kompakta, SUV-a i coupe limuzine. Atraktivni fastback dugačak je 469 cm i međuosovinski razmak od 279 cm nudi odličnu prostranost uz prtljažnik od 536 litara. Dizelske motore Peugeot neće nuditi, a ponuda motora koji pokreću 408 tako uključuje plug-in hibridni motor s dvjema opcijama snage (180 i 225 KS) i benzinsku inačicu s 1,2-litrenim turbo trocilindrašem od 130 KS. Sva tri pogona kombinirana su s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT8. Litij-ionska baterija u obje plug-in hibridne inačice ima kapacitet od 12,4 kWh, što omogućuje oko 60 km dometa na struju.
Renaultova zvijezda štanda je konceptna verzija 4Ever Trophy, moderna reinterpretacija legendarnog modela Renault 4 u B SUV izdanju, dakako s pogonom na struju. Podsjetimo, električni retro model Renault 5 na tržište stiže iduće godine.
Renaultova sportska marka Alpine predstavila je futuristički koncept Alpenglow s pogonom na vodik, dok je Dacia uz koncept Manifesto predstavila temeljitu promjenu vizualnog identiteta uz novi logotip te novi amblem.
Svoje novitete koji su već stigli na europsko tržište ili će uskoro stići u Parizu su predstavili kineski proizvođači Great Wall Motors, DSFK, Hopium i BYD, ali i vijetnamski VinFast.
DSFK modele smo imali prilike već isprobati jer se mogu kupiti na našem tržištu, dok se novitet BYD-a, kompaktni električni SUV Atto 3 te Great Walla ORA Cat uskoro očekuju na EU tržištu, a nedavno su oba ocijenjena s pet zvjezdica na sigurnosnom testu Euro NCAP-a.