Hrvatski potrošači pokazuju porast povjerenja u trgovinu putem interneta, pokazuje istraživanje Europske komisije provedeno od 30. ožujka do 21. travnja ove godine na temu prava potrošača na hrvatskim građanima u dobi od 21 do 45 godina,
U usporedbi s istraživanjem provedenim 2013. godine, veći broj potrošača izjasnio se da poznaje svoja prava kada im se ne sviđa ono što su naručili putem interneta (47%).
Nepovjerenje potrošača prema telekom operatorima i bankama te drugim kreditnim ustanovama veće je nego u 2013. godini.
Većina (61%) potrošača smatra da operatori mobilne telefonske mreže i telekomunikacijske tvrtke ne poštuju prava potrošača i pravila o zaštiti potrošača među kojima se posebno ističu mlade osobe (u dobi od 21 do 30 godina) koje iskazuju najviše razine nepovjerenja (67%).
Povjerenje u banke ili druge kreditne ustanove također je znatno opalo u usporedbi sa 2013. godinom, ukupno za (8%). Gotovo polovica ispitanika (48%) smatra da kreditne ustanove ne poštuju prava potrošača i pravila o zaštiti potrošača.
Novo istraživanje Europske komisije pokazalo je da su nevladine udruge za zaštitu potrošača najpouzdaniji izvori informacija, iako im sada vjeruje manji broj ispitanika nego 2013. godine. Svaka sedma osoba (16%) prvenstveno bi vjerovala Savjetovalištu za zaštitu potrošača, a više od desetine izjavilo je da bi prvenstveno vjerovalo prijateljima i rodbini (13%) te vlasnicima trgovina, prodavačima ili pružateljima usluga (10%).
Istraživanje je pokazalo da je ukupno (83%) potrošača u protekla tri mjeseca vidjelo ili čulo informacije ili se susrelo s porukama u medijima u vezi s glavnim temama informacijske kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!", a približno tri četvrtine ispitanika (74%) istaknulo je da smatra korisnima informacije koje su dobili o pravima potrošača. Sve relevantne informacije o pravima potrošača mogu se pronaći na službenoj web stranici informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!" www.prava-potrosaca.hr, kao i na Facebook stranici kampanje.
>> Hrvatska je na začelju digitalne Europe
Vise imam povjerenja u kupovinu putem interneta cak i od kineza, nego povjerenja u nasu vladu...