Dvadesetjednogodišnji zaposlenik Volkswagena, čije ime nije objavljeno javnosti, na neslavan je način ušao u povijest. Postao je prvi čovjek kojega je ubio robot. Nesretni mladić instalirao je unutar tvorničkog pogona robota koji ga je u jednom trenutku uhvatio, prikliještio o zid, a potom snažno udario u prsa. Udarac je bio toliko jak da je čovjek odmah preminuo.
Precizni i pouzdani
Iz automobilskog koncerna, uz izraze žaljenja, poručili su kako je vrlo vjerojatno riječ o ljudskoj pogrešci pri programiranju i naglasili kako taj robot inače ne radi na traci "rame uz rame" s ljudima, nego u zatvorenom kavezu. U trenutku nesreće mladić se nalazio unutar robotskog kaveza.
Iako je samo nekoliko sati nakon tragedije internet već bio poplavljen teorijama kako roboti pokreću revoluciju, ovo nimalo ne odgovara istini. Naime, robot koji je usmrtio mladića nije stroj koji se oslanja na umjetnu inteligenciju, već stroj koji obavlja računalom definirane pokrete. Razumljivije rečeno, robot nije "znao" da se itko nalazi u kavezu, već je tijekom instalacije vjerojatno došlo do svojevrsnog kratkog spoja, slanja nekontroliranog elektroimpulsa što je aktiviralo uređaj.
Događaj u Volkswagenovoj proizvodnoj hali je tragedija, ali ne treba sumnjati da on nimalo neće utjecati na uvođenje robotike u proizvodnju, pogotovo ne na uvođenje robota na radna mjesta koja su previše monotona za ljude. Uostalom, svake godine deseci poljoprivrednika stradaju pod prevrnutim traktorima pa nitko i ne pomišlja da se oranje ponovno povjeri plugovima koje vuku konji.
Roboti mogu olakšati svakodnevni život, bilo na radnom mjestu, bilo kod kuće. Njima se povjerava sve više poslova, od relativno složenih zadataka poput spajanja elektroničkih komponenti ili varenja dijelova automobilskih šasija na proizvodnim linijama do običnog usisavanja kuće. Roboti povjerene zadatke obavljaju vrlo precizno i pouzdano i, što je vlasnicima tvornica najbitnije, nakon što ih se jednom postavi u proizvodnji, ne koštaju ništa. Ne traže plaću iako rade 24 sata na dan, ne trebaju mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne odlaze na godišnje odmore ili bolovanja...
Smanjenje troškova
To je i razlog zbog čega Volkswagen nove robote instalira ne samo u svojim tvornicama u Njemačkoj već i po ostalim zemljama u kojima imaju svoje pogone. Prije nekoliko mjeseci počelo je masovno uvođenje robota nove generacije u sve njihove pogone, a uprava je ustvrdila kako će to dovesti do smanjenja troškova proizvodnje i povećanje kvalitete, ali i da se nitko unutar koncerna ne treba bojati za svoju budućnost jer će svi radnici koji dobiju otkaz biti ili zbrinuti ili poslani u mirovinu. Na žalost, mladić koji je instalirao jednog od ovih robota svoju mirovinu nije dočekao.
>> Roboti gase ljudske poslove
>> Robot Han namiguje na riječi koje mu je uputila njegova vlasnica
Počelo je počelo...!!!