Lodgy, Dacijin obiteljski automobil koji dolazi s pet ili sedam sjedala, isprobali smo u najnovijoj TechRoad izvedbi, u konfiguraciji sa sedam sjedala te s 1,3 Tce benzinskim agregatom pod prednjim poklopcem. Iako su SUV-ovi zadnjih godina s tržišta prilično potisnuli jednovolumene, Dacia se svojega ne odriče. Robustan i izgledom i izradom, Lodgy nudi obilje prostora, a u plus mu svakako ide i prilagodljivost.
Krenimo redom. U prva dva reda prostora, naravno, ima u izobilju. Sjedala su solidna, čvrsta, a tek na dužim rutama počet ćete osjećati nelagodu u donjem dijelu leđa. Treći red sjedala posebno veseli djecu, kojoj je i namijenjen. Na ta dva sjedala mališani imaju dovoljno mjesta i za noge i za glavu, dok će odrasloj osobi srednjeg rasta ona moći poslužiti na kraćim relacijama. Izrazito krupni neka se ni ne pokušavaju uvući u tu dječju oazicu. Podrazumijeva se, kad je u upotrebi svih sedam sjedala, prostor za prtljagu nije baš velik. Stane tu nekoliko torbi, ali uz sedam putnika zaboravite na utovar, primjerice, još i većeg televizora ili stroja za pranje rublja. To, pak, možete izvesti spustite li drugi i treći red sjedala, koji se može i ukloniti iz vozila.
Od velike je pomoći pri utovaru većih predmeta i nizak utovarni prag. Drugi red sjedala preklopiv je u omjeru 60:40. Spuštanjem samo trećeg reda sjedala dobit ćete prostorom izdašan obiteljski automobil koji uz 5-članu obitelj može udomiti i svu njihovu prtljagu. Izrađeno u brojkama, prtljažni prostor varira od 2617 do 207 litara. Kako bi se putnici mogli udobnije smjestiti, nasloni sjedala u drugom i trećem redu mogu se nagnuti.
Pretinci su po putničkoj kabini postavljeni na većini mjesta na kojima su i potrebni, a ukupno primaju 30-ak litara. Osim uobičajenog pretinca ispred suvozača, Lodgy donosi još jedan zatvoreni pretinac ispod vjetrobrana. Praktično i korisno. Centralno smješten 7-inčni dodirni ekran služi za upravljanje audiosustavom, navigacijom, telefonom. Jednostavan je za korištenje, a komande su i na kolu upravljača. Multimedijski sustav Media Nav Evolution pruža i informacije o prometu, sigurnosna upozorenja i mogućnost povezivanja s pametnim telefonima. Lodgy je opremljen i putnim računalom, parkirnim senzorima, i prednja i stražnja bočna prozorska stakla spuštaju se na struju. U osnovi, Lodgy donosi sve što je prosječnom vozaču potrebno. Posebna serija TechRoad naglašava sportsku notu, a u Lodgy unosi i pojedine korisne tehnologije. Primjerice, kućišta vanjskih retrovizora crne su boje s upečatljivom crvenom linijom. Crveni detalji prisutni su i u interijeru, na ventilacijskim otvorima.
TechRoad izvedba ima i kameru za vožnju unatrag, automatski klima-uređaj, multimedijski sustav kompatibilan s aplikacijom Android Auto. U isprobanom Lodgyju kuca benzinsko srce od 130 konjskih snaga. Solidan motor dobro surađuje sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, zahvaljujući kojem se snaga bolje iskorištava. Deklarirano u prosjeku troši 6,2 l/100 km, a nama je tijekom testa trošio litru i pol više. Lodgyjeva zvučna izolacija zadovoljavajuća je do brzine od oko 100 km/h, iznad toga je izraženija, a pri brzinama iznad 130 km/h veća je buka, a osjetnije je i naginjanje. Ovako opremljen i ušminkan Lodgy stoji 134.570 kuna, dok početna cijena ovog modela iznosi 115.500 kuna.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama
Zbog zadnjeg reda sjedala ti osiguranje raste. Zanimljivo da ako registriraš dvosjed, osiguranje nije manje.