Kupiti kompaktni automobil za manje od 90.000 kuna danas je uspjeh, pa ne čudi interes za Dacijin off road model Duster koji se ističe početnim cijenom od 89.900 kuna. Ne može se, naravno, za taj iznos u automobilu dugom 431,5 cm očekivati i izdašna oprema, pa valja računati i na doplatu za, primjerice, električne podizače stražnjih stakala, parkirne senzore i navigaciju.
Jeftinija dodatna oprema
No i cijene doplata niže su od konkurentskih, pa se od Dustera i dalje može složiti bolje opremljen automobil po pristupačnoj cijeni. Jasno da se može na njega ugraditi i gotovo sve što se nudi. Rezultat je bogato opremljen terenac s najsnažnijim dizelskim motorom u ponudi - izvedba 1,5 dCi sa 110 konjskih snaga - te sa 4x4 pogonom i najbogatijom Laureate opremom. Dakle, primjerak poput ovog kojega smo podvrgnuli hard testu te koji stoji 163.331 kn. Najsnažnijem i najbogatijem dizelašu bez doplata cijena je 146.000 kn, dok dizelska ponuda kreće od 113.000 kn.
Isprobani Duster izgleda vrlo dobro. Kromirani detalji podižu ukupan dojam i automobil vizualno čine još robusnijim. Interijer nije razmetljiv, no materijali su kvalitetni, ergonomije solidna, a uporaba jednostavna. Povišena pozicija sjedenja ugodna je, dok smo za sjedala na dužim rutama poželjeli da su malo udobnija. Turbodizelski motor ima dovoljno snage za svaki izazov, a zamjeramo mu tek buku na visokim brzinama.
Maksimalna mu brzina iznosi 168 km/h, a ubrzavanje do stotke traje 12,9 sekundi. Deklarirana mu je potrošnja 5,2 l/100 km, a nama je tijekom testa u prosjeku trošio litru i pol više. No, Duster se ionako najbolje snalazi na grubljem terenu. Njegov se pogon na sve kotače temelji na tehnologiji koja je proslavila Nissan.
Napredan 4x4 pogon
Vozaču je na izbor pogon na dva kotača, automatski mod koji raspodjeljuje okreni moment motora između prednje i stražnje osovine te Lock mod koji je itekako koristan na neravnom terenu. U kombinaciji s robusnom izradom, kratkim prevjesima i većim odstojanjem od tla, Duster je dokazano automobil na kojeg možete računati u težim uvjetima vožnje, ali i u finijim svakodnevnim zadacima.
zašto nema trubu na volanu?!? zašto mu je gumb za el. podešavanje retrovizora - ispod parkirne kočnice?!? Pokušavam se sjetiti koji proizvođač još uvijek ugrađuje ovakve zastarjele kvake na vratima, ali ne uspijevam...