Prvi kilometri

Rumunjska cijena, francuski duh i japanske radne navike

Dacia Duster
Foto: Sandra Mikulčić
1/6
04.05.2010.
u 12:30

Duster na tržišta diljem svijeta izlazi s iznimno povoljnom cijenom, pa u Hrvatskoj stoji od 79.900 kuna.

U Daciji Duster - SUV modelu koji smo protekloga tjedna isprobali po prašini Maroka - spojile su se najbolje osobine iz triju kultura za koje je ova marka vezana. U skladu s rumunjskim korijenima, Duster na tržišta diljem svijeta izlazi s iznimno povoljnom cijenom, pa u Hrvatskoj košta od 79.900 kuna. S druge strane, zahvaljujući tome što je pod okriljem Renault Nissan korporacije, baštinio je i francusku udobnost te japanske radne navike.

Nissanov pogon

Robustan SUV model u praktično organiziranoj unutrašnjosti pruža dovoljno prostora za pet odraslih putnika. Povišeni položaj sjedenja vožnju čini preglednijom i ugodnijom. Interijer je iznenađujuće kvalitetno izveden. Kažemo 'iznenađujuće' imajući na umu cijenu. Iz istog razloga nismo očekivali da ćemo s Dusterom po grubom makadamu voziti brzinom od 70 km/h a da pri tome nećemo čuti nikakvo lupanje ni cviljenje, i da nam neće biti ni najmanje neudobno. Model s kratkim prevjesima, malo više odignut od tla, te s pristupnim kutom od 30 stupnjeva i odlaznim od 36 stupnjeva oduševio nas je i na off road poligonu. Dusterova platforma preuzeta je od Logana, a 4x4 pogon poznat nam je iz Nissanovog X-Traila.

Izdržljiv i upravljiv

Nudi mogućnost vožnje na prednje kotače, na sva četiri kotača, te uz automatsko prebacivanje na 4x4 kad se za to ukaže potreba. Opremljen je i novim mjenjačem sa 6 brzina koji nudi vrlo kratki 1. stupanj prijenosa (5,79 km/h za 1000 o/min), što mu omogućava vožnju pri vrlo niskoj brzini na oštećenim podlogama te poboljšava kretanje vozila pod opterećenjem ili uz strmi nagib. Ugodno smo se iznenadili te zaključili da Dusterov robustan izgled nije tek šminka. Lako ga je voziti kako po makadamu, tako i po zavojitim planinskim cestama. Ništa manje upravljiv nije ni po skučenim gradskim prometnicama. Ulice Marrakesha - gusto načičkane pješacima, biciklistima i mopedima koji bez obzira na druge sudionike u prometu ulijeću u prometnu gužvu - pokazale su se odličnim testnim poligonom za brzinu reagiranja na vozačeve komande. Duster je i taj test položio s odličnim uspjehom.

Ključne riječi

Komentara 4

AN
AnaB1982
10:10 06.05.2010.

Bravo Dacia, da sad kupujem novi auto uzeo bi ga sigurno... 1.6 benzinjaru 4x4...eh što je nije bilo prije dve i pol godine :(

23
2312962
16:01 10.05.2010.

Dacia je konkurentna u nižim paketima opremljenosti i benzinskim modelima. Ako malo nadogradite opremu i želite dci 70 motor u bilo kojoj karoseriji - to više nisu konkurentne cijene - pa čak niti unutar renault-dacia-nissan koncerna. volio bih obnoviti svoj \"vozni park\" baš iz Daciinog regala u kombinaciji sa dci 70 , ali to nije tako jeftino kako izgleda na početku priče, jer konkurencija za pristiglog kupca u salon ima spremne popuste koji nisu javni, a u Dacii ne pregovaraju o popustima.

OM
Omega3
20:21 13.05.2010.

Auto je predivan. Odmah prodajem svoju Thaliju (koja je btw isto mrak) i kupujem Dustera.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije