Novi Civic Type R

Sa 310 konja najbrži je i najjači kompakt u Europi

Honda Civic Type R
Foto: Honda
1/7
20.11.2015.
u 17:00

Hondina iskustva s utrka najdojmljivije su prenesena na karoseriju, dorađenu spojlerima, otvorima za zrak, stražnjim difuzorima

Civic 9. generacije na naše je tržište stigao u brutalnoj Type R izvedbi. Perjanica obitelji Civica trkaći je model namijenjen cesti i svakodnevnoj upotrebi. Novi Civic Type R pokreće prvi Hondin visokoturažni 2,0 VTEC turbo agregat. Razvija 310 konjskih snaga pri 6500 okretaja u minuti i 400 Nm od 2500 okretaja.

Dorađen ručni mjenjač

To je dosad najjači agregat ugrađen u Type R, a uparen je s posebno razvijenim 6-brzinskim ručnim mjenjačem vrlo kratkog hoda ručice mjenjača. Iako to većini kupaca ovakvih modela uopće nije važno, deklarirana potrošnja od 7,3 l na stotinu prevaljenih kilometara zvuči prilično skromno za ovako brojnu benzinsku ergelu.

Uz djelomično blokiran diferencijal, novi Type R ima i jedinstvena aerodinamična svojstva. Iskustva s utrka prenesena su na njegovu karoseriju, pa je prednji branik dizajniran tako da postigne snažan downforce, te smanjuje turbulencije zraka prema prednjim kotačima. Stražnji spojler i difuzori, pak, idealno doziraju downforce kako bi automobil savršeno ležao na cesti. Napredan sustav ovjesa osigurava izvanredan prijenos snage na cestu, a prilagodljivi, aktivni amortizeri također pomažu stabilnosti vozila i udobnosti vožnje. Ipak, valja voditi računa o gumama, jer one koje je Continental razvio posebno za novi Type R pružaju stabilnost pri velikim brzinama, ali ne i na mokroj cesti.

U odnosu na klasičan Civic, Type R izvedbi je karoserija bitno olakšana, ali i puno čvršća. Sprijeda su ugrađene Brembo kočnice, čiji su diskovi promjera 350 mm najveći ikad ugrađeni na Type R.

Pritiskom na R+ tipku u interijeru dodatno se poboljšavaju performanse - ubrzava se odziv na gas, upravljanje je direktnije i brže, amortizeri očvrsnu za 30 posto, automobil postaje još stabilniji pri velikim brzinama, a na instrumentnoj ploči pojave se instrumenti primjereniji sportskom automobilu - mjerač G sile, sile kočenja i ubrzanja. Također, instrumentna ploča dobiva crveno osvjetljenje.

Naglašen borbeni karakter

Sportska sjedala imaju dodatne bočne potpore, kako bi optimalno podupirala vozačevo i suvozačevo tijelo i pri bržoj vožnji po zavojitoj cesti. Izgledaju odlično, te su svakako jedan od detalja koji otkrivaju borbeni karakter Civica Type R. S maksimalnih 270 km/h, novi Type R trenutno je najjači i najbrži hatchback u Europi. Civic Type R stoji od 360.000 kuna, a u ponudi je i opremom još bogatija GT izvedba po cijeni od 383.900 kuna.

>> Obilje prostora i praktičnih opcija u malom autu

>> Tehnološki napredniji HR-V stigao u Hrvatsku. Cijena? Od 187.990 kuna

Komentara 3

PU
pulizg
19:37 20.11.2015.

svaka cast svemu al cijena?!?!?!??!?

BJ
Bjelovar112
21:30 20.11.2015.

ostoyi bi trebao barem jedan

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije