Svojedobno se u reklami jednog švedskog proizvođača kućne tehnike
koristila poruka o inteligentnim rješenjima iz Švedske. Upravo taj moto
mogao bi se još bolje primijeniti i na Saab, marku koja je uvijek
slovila kao inteligentno i originalno rješenje za individualce.
Kod nas se do toga držalo malo manje, jer su imućniji Hrvati oduvijek
jače izražavali ljubav prema njemačkim vozilima. Zbog svega toga
Saabove su prodajne brojke mnogo manje od konkurenata u premium
segmentu, ali to ne znači da je Saab lošiji auto. U nekim stvarima,
moglo bi se čak reći suprotno.
Recimo, u dizajnu. Testirani Saab 9-3 Sportcombi dopadljiviji je od
izravnih konkurenata, posebice njegov stražnji dio koji obilježava
bijeli svjetlosni stup.
U unutrašnjosti prevladava švedski minimalizam, koji nam se u izvedbi
kontrolne ploče i nije previše dopao, niti mu je ergonomija savršena,
jer su neki prekidači skriveni iza koluta upravljača.
Sjedala sprijeda i straga složena su savršeno, s aktivnim naslonima za
glavu, a najupečatljivija je jedna od blagodati iz paketa dodatne
opreme: grijanje sjedala. U doba testiranja jutarnje su temperature
bile ispod -10, pa dalje ne treba objašnjavati.
Inteligentno rješenje iz Švedske zapravo i nije u potpunosti iz
Švedske, jer 9-3 po naredbi iz vrha GM-a podvozje dijeli s Vectrom,
dorađeno u Trollhattanu, dok je odlični 1,9-litreni turbodizelski
agregat podrijetlom iz Fiatova koncerna.
Okruglih 150 KS i 320 Nm dobro se nosi sa 465 cm dugim i oko 1570 kg
teškim automobilom. Iako u nazivu nosi pridjev "sportski", Saabov
karavan ipak je puno više limuzina nego sportaš. Nedovoljno izravni
upravljač i ljuljanje na neravnim cestama ubijaju volju za sportskom
vožnjom, ali za to ovaj auto nije ni stvoren. Stvoren je za bogatiju
obitelj koja će biti drugačija od drugih, a uvijek će imati na
raspolaganju prtljažnik sa 419 do 1273 litre obujma.
Automobil je skup, ali ne skuplji od konkurenata. Doduše, za testirani
primjerak, "nakrcan" prebogatom opremom (npr. biksenon svjetla,
dvozonska klima, grijana kožnata sjedala, osam zračnih jastuka...),
treba izdvojiti 339.880 kuna, ali osnovna verzija ovog dizelaša,
također dobro opremljena, stoji 237.880 kuna.
ISPROBALI SMO