ISPROBALI SMO

Saab 9-3 sportcombi 1,9 TiD Vector

aut_saab_tx.jpg
import
13.02.2006.
u 19:00

Svojedobno se u reklami jednog švedskog proizvođača kućne tehnike koristila poruka o inteligentnim rješenjima iz Švedske. Upravo taj moto mogao bi se još bolje primijeniti i na Saab, marku koja je uvijek slovila kao inteligentno i originalno rješenje za individualce.

Kod nas se do toga držalo malo manje, jer su imućniji Hrvati oduvijek jače izražavali ljubav prema njemačkim vozilima. Zbog svega toga Saabove su prodajne brojke mnogo manje od konkurenata u premium segmentu, ali to ne znači da je Saab lošiji auto. U nekim stvarima, moglo bi se čak reći suprotno.

Recimo, u dizajnu. Testirani Saab 9-3 Sportcombi dopadljiviji je od izravnih konkurenata, posebice njegov stražnji dio koji obilježava bijeli svjetlosni stup.

U unutrašnjosti prevladava švedski minimalizam, koji nam se u izvedbi kontrolne ploče i nije previše dopao, niti mu je ergonomija savršena, jer su neki prekidači skriveni iza koluta upravljača.
Sjedala sprijeda i straga složena su savršeno, s aktivnim naslonima za glavu, a najupečatljivija je jedna od blagodati iz paketa dodatne opreme: grijanje sjedala. U doba testiranja jutarnje su temperature bile ispod -10, pa dalje ne treba objašnjavati.

Inteligentno rješenje iz Švedske zapravo i nije u potpunosti iz Švedske, jer 9-3 po naredbi iz vrha GM-a podvozje dijeli s Vectrom, dorađeno u Trollhattanu, dok je odlični 1,9-litreni turbodizelski agregat podrijetlom iz Fiatova koncerna.

Okruglih 150 KS i 320 Nm dobro se nosi sa 465 cm dugim i oko 1570 kg teškim automobilom. Iako u nazivu nosi pridjev "sportski", Saabov karavan ipak je puno više limuzina nego sportaš. Nedovoljno izravni upravljač i ljuljanje na neravnim cestama ubijaju volju za sportskom vožnjom, ali za to ovaj auto nije ni stvoren. Stvoren je za bogatiju obitelj koja će biti drugačija od drugih, a uvijek će imati na raspolaganju prtljažnik sa  419 do 1273 litre obujma.

Automobil je skup, ali ne skuplji od konkurenata. Doduše, za testirani primjerak, "nakrcan" prebogatom opremom (npr. biksenon svjetla, dvozonska klima, grijana kožnata sjedala, osam zračnih jastuka...), treba izdvojiti 339.880 kuna, ali osnovna verzija ovog dizelaša, također dobro opremljena, stoji 237.880 kuna.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije