Kupaca već ima

Samoborac izradio najbrži električni auto na svijetu

'18.08.2011., Zagreb - Mate Rimac u svojoj tvrtci koja se nalazi u Svetoj Nedelji, razvija elektricni supersportski automobil. Koncept je gotov i predstavit ce ga na Salonu automobila u Frankfurtu .
Foto: 'Zarko Basic/PIXSELL'
1/6
20.08.2011.
u 15:00

Mladi hrvatski izumitelj Mate Rimac (23) Concept One stvara u pogonu u Svetoj Nedelji, a prvi put će ga predstaviti na Frankurtskom sajmu od 15. - 25. rujna

Na predstojećem frankfurtskom salonu automobila (15. - 25. rujna) prvi će put biti predstavljen Concept One, prototip najbržeg cestovnog električnog automobila na svijetu koji ima 1088 konjskih snaga, 3800 Nm okretnog momenta, do stotke dolazi za 2,8 sekundi, može postići elektronski ograničenu brzinu od 305 km/h i ima doseg od 600 km. Ništa čudno, jer najjači svjetski saloni automobila upravo služe tome. Da, ali taj je električni supersportski automobil nastao u Hrvatskoj i proizvod je tvrtke Rimac automobili. Glavni konstruktor je 23-godišnji izumitelj iz Samobora, Mate Rimac. Njegov će automobil biti konkurent najbržim automobilima na svijetu Ferrariju, Bugatti Veyronu i američkom proizvođaču sportskih električnih automobila Tesla Motorsu čiji najjači model Roadster S ima 248 KS i do 100 km/h dolazi za 3,7, najveću brzinu od 200 km/h i uz doseg od 400 km.

Mate Rimac, još je u srednjoj školi patentirao rukavicu koja zamjenjuje tipkovnicu i retrovizor bez mrtvog kuta. Za razvoj električnog automobila se odlučio jer oduvijek voli brzinu i automobile, a sve je krenulo kad mu je prije četiri godine na jednoj utrci zakazao motor na njegovu BMW-u. Tada je odlučio napraviti sportski auto na struju. I krenuo ga je uz dijelove koje je nabavio preko interneta sam sastavljati u garaži roditeljske kuće u Samoboru. Danas na Streetrace utrkama pobjeđuje s petom generacijom tog automobila baziranog na BMW kockici, a nazvan je Rimac automobili e-M3 i tako uredno registriran, a u prometnoj knjižici za zemlju porijekla stoji Hrvatska. Tako je službeno postao prvi automobil proizveden u Hrvatskoj. Treba napomenuti da su samo u prvoj generaciji e-M3-a korištene kupljenje komponente, a kasnije su ugrađivani dijelovi iz vlastitog razvoja i proizvodnje.

Hrvatska proizvodnja

U modernom razvojnom centru i proizvodnom pogonu u industrijskoj zoni u Svetoj Nedelji punom parom radi dvadesetak ljudi. Ukupno 50-ak ljudi radi na projektu. Od toga 40 u Hrvatskoj, a i kooperanti su većinom hrvatske tvrtke. U Lipik glasu se rade stakla, karbonske dijelove radi zagrebačka MAC moto plastika, izradu i glodanje kalupa Board Guardian iz Zagreba, infotainment tvrtka Xylon. Vanjski dizajn potpisuje mladi hrvatski dizajner Adriano Mudri, a unutrašnjost dizajner talijanske Pininfarine, Srbin s talijanskom adresom Goran Popović i njegova ekipa.

– U posljednje dvije godine smo zaposlili osam mladih inženjera koji su stigli s fakulteta. Tu je i tvrtka Kvočić koja izrađuje strojne dijelove za prijenos snage i sada radi isključivo za nas – govori Mate Rimac, pokazujući priznanja s inovatorskih sajmova i izložbi u Genevi, Koreji, Nürnbergu, Budimpešti...

Najbitniji dio automobila je Battery Management System koji omogućuje da baterijski paket kapaciteta 92 kWh valjano radi. Za mehaniku automobila je zadužen poznati zagrebački inženjer Zlatko Kvočić koji je slagao automobil Niki Puliću.

Jeftiniji od Paganija

– Raditi automobil na struju izgleda jednostavnije nego auto s običnim motorom jer nema mjenjača i mnogih dijelova, ali brzo shvatite da je to zapravo jednako komplicirano – kaže Kvočić.

O novcu uloženu u projekt Rimac nerado priča. Kaže da je uloženo nezamislivo manje od razvoja električnog automobila e-Ruf za kojeg je Siemens od njemačke Vlade dobio poticaj od 20 milijuna eura ili američke Tesle koja je od njihove Vlade dobila 450 milijuna dolara.

– E-Ruf smo na nedavnoj 800 km dugoj utrci e-miglia kroz Alpe nekoliko puta šlepali s našim kombijem, dok je naš e-M3 bez problema prolazio dionice. Jedino smo se mi, i nakon nas Tesla Roadster, popeli na poznatu planinu Grossglockner – kaže Rimac.

Cijena automobila se dogovara izravno s kupcem i ovisna je o kupčevim posebnim željama. Rimac nam je otkrio da je prva dva automobila već prodao i to bogatom šeiku iz Abu Dhabija koji želi ostati anoniman. Otkriva da će biti nešto jeftiniji od konkurentskih supersportskih automobila europskih manufaktura Paganija i Konigsegga.

– Orijentirali smo se na proizvodnju skupih automobila jer s jeftinim automobilima nemamo šanse protiv jakih proizvođača velikoserijskih automobila. Naš automobil će imati osnovnu cijenu od 700.000 eura, ali zato imamo prednost jer možemo ugrađivati najbolje dijelove – kaže Rimac. Prvi automobil planira isporučiti krajem 2012. nakon što se provedu zahtjevna testiranja u Španjolskoj, a planirana je proizvodnja od 10 do 15 vozila na godinu.

Ključne riječi

Komentara 77

BU
Bune
10:09 21.08.2011.

Bravo Mate pokaži da ima sposobni mladi ljudi u HR. Samo ti je vlada trebala dati poticaj za takve stvari .... Zaboravi vlada daje poticaj za propale stvari kao što je i ona sama.

BA
banijash
01:14 11.09.2011.

Kupis neki schrot od auta, izvadis benzinski motor, kupis elektro motor i bateriju.., pa napravis auto od preko dvije tone i uvjeravas ljude oko sebe kako si napravio elektricni auto. -

CH
chaos
15:24 21.08.2011.

Eh, kad bi ovaj mali mogao brusilicom povećati volumen baterije, gdje bi mu bio kraj. :D A da mu tata za onih 333 mil. kuna kupi udio u nekom proizvođaču baterija? :)

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije