Novitet iz VW grupe

Scala je novi Škodin kompakt, već mu tepaju 'češki Golf'

Škoda Scala
Foto: Škoda
1/9
19.12.2018.
u 10:47

Na europsko tržište Škoda Scala stiže početkom iduće godine, a u Hrvatskoj se očekuje u svibnju 2019. godine

U iščekivanju osme generacije VW Golfa, Volkswagen grupa predstavila je novi kompaktni model češke Škode koji će nositi ime Scala.

Riječ scala potječe iz latinskog jezika, a u našoj je Dalmaciji sinonim za – stepenicu. ‘Češki Golf’, kako mu mnogi već tepaju, na tržištu će zamijeniti Rapid Spaceback, a postavljen je na manju, ali potpuno novu VW modularnu MQB A0 platformu na kojoj su razvijeni VW Polo i Seat Ibiza te buduća nova generacija Škode Fabije.

Škoda Scala
1/10

Dakle, Scala ipak nije na većoj platformi novoga Golfa, već Pola, dok je Golfova platforma rezervirana za Octaviju. No, Scala je moderni kompakt koji pomalo karavanskom formom podsjeća na A3 Sportback, a rastegnuta je do 436,2 cm dužine (10 cm više od sadašnjeg Golfa!) i uz međuosovinski razmak od 264,9 cm po ponudi prostora u kabini, što je Škodina specijalnost, bit će među najprostranijima u segmentu. Tome doprinosi i obujam prtljažnika od 467 litara proširiv do 1410 l.

Scala i na prirodni plin

Scala nudi niz najmodernijih tehnologija, prvenstveno sigurnosnih i komunikacijskih, koje inače vidimo u višim klasama. Standardno dolazi uz sustav zadržavanja u voznoj traci i sustav automatskog kočenja u nuždi u gradskoj vožnji, a opcijski su dostupna full LED prednja i stražnja svjetla, te cijeli niz sustava aktivne i pasivne sigurnosti kao što je adaptivni tempomat koji se može koristiti do brzine od 210 km/h, Park assist, Side assist koji otkriva vozilo koje vas želi prestići već na udaljenosti od 70 metara (50 metara od mrtvog kuta), pomoć pri kretanju uzbrdo i dr.

Također, Scala će nuditi najnovije motore koji zadovoljavaju Euro 6d-TEMP ekološke standarde. Nudit će se 1,0-litreni TSI turbobenzinci sa 95 i 115 konjskih snaga, dok je najsnažniji benzinac 1,5 TSI sa 150 konja. Dizelaš je stari provjereni i nadograđeni 1,6 TDI sa 115 KS, koji sada ima SRC katalizator uz AdBlue tekućinu za čišći ispuh, a standardno napokon dolazi uz 6-stupanjski ručni mjenjač i opcijski 7-brzinski automatizirani DSG mjenjač. Kasnije iduće godine bit će ponuđena i najekološkija Scala - pokretana 1,0 G-TEC agregatom s 90 konjskih snaga na prirodni plin (CNG).

VW-ov virtualni kokpit

Scala je visokotehnološki napredna i po pitanju digitalizacije i multimedije. Standardno dolazi uz središnji zaslon od 6,5 inča, dok se doplatiti može i za veći ekran od 9,2 inča, a zasloni su upareni s trećom generacijom MIB infotainment sustava. Opcijski se može naručiti i već iz drugih modela VW grupe dobro poznat “virtualni kokpit”, koji podrazumijeva 10,25-inčnu digitalnu instrumentnu ploču. Na europsko tržište Škoda Scala stiže početkom iduće godine, a u Hrvatskoj se očekuje u svibnju 2019. godine.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi

Komentara 2

Avatar Olujni
Olujni
00:18 21.12.2018.

Špicasta i ćoškasta isto kao i Seat.

Avatar HajdukLika
HajdukLika
06:21 20.12.2018.

Hrvati vole Škodu. Bit će hit u Hrvatskoj.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije